تاریخ انتشار: 12 فروردین 1402

شرط لازم برای حفظ انقلاب، داشتن منش انقلابی است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت آیین سالگرد شهادت سردار میرزامحمد سلگی از یادگاران دوران دفاع مقدس و اولین رئیس شورای ائتلاف استان همدان که شنبه شب توسط شورای ائتلاف استان همدان برگزار شد، توصیه‌هایی در خصوص شروط انقلابی ماندن مطرح کرد.

متن پیام دکتر حدادعادل بدین شرح است:

دوستان و برادران و خواهران همدانی

با تقدیم سلام و عرض تبریک سال نو و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، عرض می‌کنم بسیار مایل بودم در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار فداکار و جانباز بااخلاص، حاج میرزامحمد سلگی در همدان برگزار می‌شود شرکت کنم، اما موانع گوناگون و از جمله مشکلات سفر در ماه رمضان، این توفیق را از بنده سلب کرد. حال اجازه می‌خواهم با نگارش این سطور مختصر هم عرض ارادتی به آن مرد بزرگ داشته باشم و هم با دوستانی که ادامه دهنده راه ایشان هستیم، تجدید عهدی کرده باشم.

هرچند دوستان همدانی به نقش موثر رزمندگان استان و شهر همدان در دفاع مقدس بهتر از بنده وقوف دارند، بهرحال وظیفه دارم این واقعیت مهم را نادیده نگیرم و به مقام شامخ همه شهدای انقلاب و جنگ و دفاع مقدس آن استان و بویژه شهید والامقام حاج حسین همدانی که او هم مانند شهید سلگی از افتخارات همدان محسوب می‌شود، ادای احترام کنم و علو درجات آنان را از خداوند خواستار شوم.

یادآوری خدمات و خصوصیات اخلاقی و معنوی و بینش و منش انقلابی سردارانی نظیر میرزامحمد سلگی از آن جهت ضرورت دارد که هم ما و هم نسل جوانی که وارث امروز و فردای انقلاب اسلامی خواهد بود بدانیم که برای انقلاب اسلامی و حفظ آن چه فداکاری‌هایی صورت گرفته و چه رنج‌ها کشیده شده و چه شخصیت‌های عزیز و جان‌های گرامی فدا شده است.

جهت دیگر آن است که بدانیم ما موظفیم این شخصیت‌های بزرگ و ستودنی را الگو و اسوه خود بسازیم و در راه آنان گام برداریم و در دفاع از انقلاب اسلامی و خدمت به جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیز از بذل مال و جان و آسایش و رفاه خود دریغ نورزیم.

باید توجه داشته باشیم که شرط لازم حفظ انقلاب، داشتن منش انقلابی است که اخلاص و سختکوشی رکن اصلی و مهم آن است و این همان صفتی است که در میان اوصاف شهیدانی مانند حاج میرزامحمد سلگی می‌درخشد.

اینجانب از شورای محترم ائتلاف استان همدان که یاد اولین رئیس آن شورا در سالگرد عروج او به لقاء الهی را گرامی داشته‌اند تشکر می‌کنم و مراتب احترام خود را به خانواده ارجمند سلگی و خصوصا همسر بافضیلت آن شهید که با زندگی انقلابی خود ثابت کرده است که “عشق هرگز نمی‌میرد” ابراز می‌دارم.

از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌کنم که همه ما را در حفظ ارزش‌های اسلامی که هدف و مقصود اصلی انقلاب اسلامی است موفق بدارد و در پیروی از آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله) ثابت قدم بدارد.

https://haddadadel.ir/messages/2510-01-2023

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.