تاریخ انتشار: 10 دی 1390

مردم در ۹ دی حرف دل رهبری را به زبان آوردند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز ۹ دی سال ۸۸ گفت: در آن روز مردم حرف دل رهبری را به زبان آوردند.

دکتر حداد عادل در همایش «۹ دی، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد ضمن تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی و انتخابات بیست و دوم خرداد ۱۳۸۸ گفت: وقتی به بیانیه‌های سران فتنه پیش از برگزاری انتخابات و اواخر اسفندماه ۸۷ دقت می‌کنیم کسانی که با زبان سیاسی جریان‌های این چنینی بعد از ارتحال امام آشنا بودند بوی فتنه را از‌‌ همان زمان استشمام می‌کردند.

وی افزود: در این بیانیه‌ها بدون اشاره به دوران ۲۰ ساله رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای یکسره به آرمان‌های امام اشاره می‌شد.

دکتر حداد عادل ادامه داد: ما در مدت رهبری مقام معظم رهبری همواره می‌دیدیم طرفداران سکولاریسم و کسانی که در مجلس ششم بودند شگرد کارشان برای تمرد از رهبری، توسل به امام بود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جریانات در فاصله ۱۳۶۸ تا ۸۸ خون به دل امام کردند و در حالیکه فردی در کنفرانس برلین اعلام کرد باید اندیشه‌های امام را کنار گذاشت در هیچ کجا نسبت به سخنان او واکنشی داده نشد و حتی از آن نیز در جای جای سخنانشان حمایت می‌کردند.

وی به نکته دوم در حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: در فاصله اسفند ۸۷ تا خرداد ۸۸ گروه‌ها و تشکل‌هایی دست به دست هم دادند تا از فتنه گران حمایت کنند که کارنامه آن‌ها مشخص بود و بدون اینکه منتظر باشیم حوادث سال ۸۸ رخ دهد نتیجه کارشان مشخص بود.

دکتر حداد عادل همچنین گفت: آن چیزی که چشم بند خواص بی‌بصیرت شده بود بی‌تقوایی آن‌ها بود و قرینه آن مواضعی بود که اعلام می‌شد.

وی به مناظره‌های انتخاباتی درآن دوره اشاره کرد و گفت: به هر حال انتقاداتی از دولت که چهار سال کار کرده بود مطرح می‌شد و ایرادی نداشت ولی وقتی کاندیدای مورد نظر فتنه گران می‌گفت ما در کمک به حزب الله و لبنان اول باید منافع کشور خودمان را در نظر بگیریم مشخص بود که این فرد به آمریکا و اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح این سئوال که مگر قرار است در مبارزات انتخاباتی از اصول انقلاب خرج شود گفت: در واقع این نوعی ریختن آتش تهیه برای دشمنان بود.

دکتر حداد عادل به نشست انتخاباتی کاندیدای پیروز نشده در انتخابات سال ۸۸ در بعدازظهر روز انتخابات اشاره کرد و گفت: در زمانی که هنوز در صندوق‌ها باز نشده بود چگونه یک فرد ادعا داشته است که رئیس جمهور شده و همین محملی بود که مدعی شوند تقلب در انتخابات صورت گرفته است.

وی به وقایع بعد از روز انتخابات اشاره کرد و گفت: زمانی که از سوی شورای نگهبان و رهبری گروهی مامور می‌شوند که به اعتراضات رسیدگی کنند، کوچک‌ترین همکاری با این گروه صورت نمی‌گیرد و در شرایطی که رهبری تضمین می‌کند به خواسته آن‌ها رسیدگی شود کسی اعتنا نمی‌کند زیرا ادعای تقلب سرمایه‌ای برای ادامه فتنه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به مواضع رسانه‌های خارجی در قبال حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: رسانه‌هایی که هیچ‌گاه با انقلاب اسلامی رابطه خوبی نداشته‌اند موضع گیری آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد که چه خبر بوده است.

وی به حوادث روز قدس بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ اشاره کرد و گفت: حضور در راهپیمایی با شیشه آب و دادن شعارهای نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران خود نشانگر ابعاد این فتنه بود و در شرایطی که برای روز ۱۳ آبان بیانیه‌ای صادر شد در آن یک کلمه از تسخیر لانه جاسوسی سخن به میان نیامد.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به شبیه سازی‌های حوادث قبل ازانقلاب اسلامی و بعد از انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه گران با شبیه سازی تکبیرهای قبل از انقلاب و گرفتن مراسم هفتم و چهلم برای کشته شدگان سعی داشتند که بگویند این وقایع نمونه‌هایی از‌‌ همان وقایعی بود که در آستانه انقلاب اسلامی از سوی مردم انجام می‌شد.

وی با اظهار تعجب از اینکه چرا به فکر علیل فتنه گران رسید که در روز عاشورا که همه مردم نسبت به امام حسین (ع) عرض ارادت می‌کنند با آن شرایط به خیابان‌ها بیاید گفت: شاید آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند راهپیمایی همچون راهپیمایی روز عاشورا و تاسوعای سال ۵۷ به راه بیندازد.

حداد عادل با اشاره به سکوت و اتخاذ مواضع دوگانه از سوی برخی از مسئولین و خواص گفت: تشخیص مردم صحیح‌تر از مسئولین بود و دریای مواج مردم پاک ماند، زیرا مردم به دنبال قدرت نبودند و در شرایطی که کاسه صبرشان لبریز شده بود عکس شهدای خود را به دست گرفته و در روز نهم دی به خیابان‌ها آمدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه مردم حرف دل رهبر خود را به زبان آوردند، گفت: باید قدر این مردم را بدانیم و از خدمت گزاری به آن‌ها غفلت نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید این پشتوانه مردمی همواره حفظ شود، گفت: ما برای انقلاب دو ستون داریم یکی مردم و دیگری ارزش‌های اسلامی و آنچه که رهبری و مردم را پیوند داده است همین اسلام است.

دکتر حداد عادل افزود: باید تلاش کرد پرچمی که توسط امام برافراشته شده به همت ملت مسلمان و رهبر انقلاب در اهتزاز بماند و به مولای اصلی آن سپرده شود.

 

https://haddadadel.ir/news/251-31-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.