تاریخ انتشار: 17 مهر 1389

دکتر حداد عادل در مراسم رونمایی از دانشنامه تخت فولاد اصفهان

عقیده وهابیون در مورد شرک بودن استفاده از سنگ قبر باطل است

دکتر حداد عادل پیش از ظهر جمعه در مراسم رونمایی از دانشنامه تخت فولاد اصفهان در مقبره بابا رکن‌‌الدین با بیان اینکه انسان همواره صاحب شعور تاریخی است، اظهار داشت: انسان موجودی تاریخ‌مند است.

وی قبرستان‌ها را در زنده نگه داشتن این حس تاریخی موثر دانست و تصریح کرد: گذشته‌ها در هر دوره‌ای همان اندازه مهم است که در حال حاضر برای نسل کنونی اهمیت دارد و شهرهای بزرگ همواره با داشتن قبرستان‌های بزرگ شناخته می‌شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس وجود مبارک بزرگان و علمای تخت فولاد را موجب آبادی شهر اصفهان دانست و بیان داشت: در اصفهان زندگی همواره در جریان است و همیشه همچون زنده رود به حیات خود ادامه می‌دهد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با ضروری خواندن حفظ قبرستان‌های بزرگ به ویژه قبرستان تخت فولاد گفت: قبرستان‌های بزرگ نباید به فراموشی سپرده شوند و باید در این ارتباط مسئولان تمام تلاش خود را انجام دهند.
دکتر حداد عادل عقیده وهابیون در شرک خواندن استفاده از سنگ قبر را عقیده‌ای باطل دانست و اظهار داشت: قبر آدمی همچون کتاب و سنگ قبر به منزله جلد این کتاب محسوب می‌شود و سنگ قبر جلد کتاب آخرت انسان‌ها است.
وی با بیان اینکه قبرستان تخت فولاد یکی از مقادیس فرهنگی جهان تشیع و ایران اسلامی است، تصریح کرد: علم و دانش در شهر اصفهان همچون زنده رود همیشه جوشان است و به حیات علمی جهان اسلام کمک می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهرداری اصفهان برای ماندگاری تخت فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت‌الله حسین مظاهری در ابتدای این مراسم طی پیامی قبرستان تخت فولاد اصفهان را آرامگاه هزاران تن از برجستگان علمی و دینی عالم تشیع و نام‌آوران عرصه فقاهت و حکمت و شهادت دانست و اظهار داشت: اهمیت این مزارستان عظیم‌الشان به ایران محدود نمی‌شود و این سرزمین از آنجا که مدفن صدها تن از اولیای الهی است جزو شریف‌ترین مقابر جهان اسلام محسوب می‌شود.

 

https://haddadadel.ir/news/25-09-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.