تاریخ انتشار: 23 آذر 1390

غربی‌ها می‌خواهند با ترویج بی‌عفتی، بنیان خانواده را متزلزل و متلاشی کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس روز گذشته (سه‌شنبه۲۲ آذرماه) در نخستین نشست تخصصی “تهاجمی از جنس فرهنگ” در سینما دانش آموز یزد گفت: همواره برای مردم یزد احترام قائلم و از حدود ۵۰ سال پیش در زمان دانشجویی خود و با رفت و آمدهایی که با مردم یزد داشته‌ام، آن‌ها را متدین‌تر و جدی‌تر و ثابت عقیده‌تر از دیگران می‌دانم.

دکتر حداد عادل گفت: این شهر قامتی بلند قامت در برابر سختی‌های طبیعت است و به همت این مردم چراغ تمدن و تمدن اسلامی روشن نگه داشته است که باید به این پشتکار آفرین گفت و راه نجات ایران تبعیت مردم کشور از مردم یزد در زمینه‌های تدین قناعت و پشتکار است.

وی در ادامه با اشاره به کتاب خود با عنوان فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی گفت: این اولین کتابی است که بعد از انقلاب در زمینهٔ فرهنگ ملت‌ها نوشته است و به ۱۰ زبان روز دنیا ترجمه شده است.

وی تصریح کرد: بی‌حجابی رفتاری وارداتی و تقلید از تمدن فرنگی می‌باشد که بعد از ظهور تجدد و تحمیل فرهنگ غرب بر ملت ایران به زور وارد این فرهنگ شده است و در این راستا تبلیغ می‌کردند که حجاب با بی‌سوادی و بی‌فکری برابر می‌باشد و برای اینکه متفکر در جامعه زندگی کند باید خود را از این چادر و حجاب آزاد کند.

دکتر حداد عادل گفت: ما باید این تهاجمات را نقد کنیم و بگوییم هرچند بعضی از علوم را از غرب گرفته‌ایم با این حال آن‌ها نتیجهٔ توسعه است و در همین بین باید توجه داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا برهنگی نیز مانند علومی که فرا گرفته‌ایم نتیجهٔ فناوری جدید بوده یا نه؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر دقت کنیم متوجه بهتر شدن وضع پوشش در تمامی تمدن‌ها پس از گذشت زمان می‌شویم و در اکثر تمدن‌های دنیا برهنگی به نوعی مذمت می‌شود.

وی گفت: پدیدهٔ برهنگی خاص تمدن امروز غرب می‌باشد وهدفی مادی ودنیایی دارند که لذت‌جویی و هوس‌رانی اساس آن را تشکیل می‌دهد و برای التذاذ جنسی برهنگی را با نام آزادی تبلیغ می‌کنند و این در حالی است که ربطی به آزادی ندارد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که برای آزاد بودن نباید لباس و پوشش تمدنی را کنار گذاشته و پیشرفت کرد و امروز نیز زنان کشور ما حجاب را برگزیده‌اند و با این پوشش در تمامی عرصه‌های کشور نیز حضور پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: آن روز که می‌خواستند بی‌حجابی را در ایران ترویج کنند تلاش داشتند تا شخصیت زن با حجاب را کنار گذاشته و آن را به عنوان نماد عقب‌ماندگی در کشور معرفی کنند؛ اما امروز پس از گذشت چند دهه از انقلاب و با وجود انواع سنگ اندازی‌های دشمنان می‌بینیم که زنان در جامعهٔ ما روز به روز رشد فزاینده دارند.

دکتر حداد عادل با اشاره به فشار‌ها برای ترویج فرهنگ برهنگی بیان کرد: غربی‌ها تلاش دارند با برنامه‌ریزی برهنگی را جایگزین پوشش اسلامی کرده و بی‌عفتی را نیز جایگزین عفت کنند.

وی ادامه داد: غربی‌ها و دشمنان هم‌پیمان آنان می‌خواهند پس از ترویج بی‌عفتی در بین جوانان مسلمان بنیان خانواده را متزلزل کرده وآن را متلاشی کنند و می‌دانند که با از هم‌پاشیدن این بنیان مستحکم جامعه می‌توانند تمامی برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

وی در پایان گفت: ملتی که شما جوانان به آن تعلق دارید به لطف خدا راه خود را پیدا کرده و همچنان که در زمان انقلاب و جنگ شعارشان استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود امروز نیز بر‌‌ همان شعار‌ها تاکید دارند و با اعتماد به جمهوری اسلامی و در پرتو آن راه خود را با موفقیت ادامه خواهد داد.

https://haddadadel.ir/news/241-14-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.