تاریخ انتشار: 22 آبان 1390

انقلاب اسلامی مصداق تجلی حقیقت غدیر است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین مصداق در قرن حاضر برای تجلی حقیقت غدیر است.

دکتر غلامعلی حداد عادل در «همایش غدیر و جهاد اقتصادی» در اراک افزود: غدیر مسأله مهم فکری، دینی و سیاسی جهان اسلام است که امروز باید در الگوی حکومتداری اسلامی ایران تقویت و بسط داده شود و پیام آن این است که باید حکومت در دست صالحان قرار گیرد.

وی گفت: پیام غدیر در زمان حال جداناپذیری دین از سیاست است و این دقیقاً چیزی است که دشمنان استکباری با نظریه‌های سکولاریسم در پی تحقیر و به حاشیه راندن آن هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلمان در دیدگاه سیاسی و دینی خود اصل ولایت فقیه را در کنار نماز، روزه، حج و زکات دارد و مفهوم ولایت را عمیق‌تر و اولا‌تر می‌داند.

دکتر حداد عادل گفت: پیام غدیر این است که حکومت در جهانبینی اسلامی موضوعی دینی و امری معنوی و اسلامی می‌باشد و معنای ولایت و امامت در رأس آن و به عنوان راهبر امین و صدیق آن است.

وی افزود: در جهان غرب تصویر مخالف و ضدحکومت دینی بگونه‌ای شکل گرفته که انگار عیسی (ع) در کلیسا زندانی است و نتیجه آن این است که زمامداران حاکم کشورهای غربی با رفتار غیراخلاقی، ظالمانه و سرشار از خشم و شهوت، مردم دنیا را به خاک و خون کشیده‌اند و ظلم و بیداد می‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پایه تفکر اسلامی اثرگذاری متقابل فرد و جامعه در یکدیگر است و باید در رأس چنین جامعه‌ای فردی تربیت شده و معنوی قرار گیرد تا بسترهای تحول و رشد متعالی آیندگان را هموار کند.

دکتر حداد عادل بیان کرد: امام راحل در نیم قرن اخیر با احساس تکلیف، درس و حوزه را‌‌ رها کرده و پرچم مبارزه به دست گرفت و با بنیانگذاری جمهوری اسلامی اساس حرکت اسلام مدارانه و حکومتداری بر مبنای ولایت فقیه را دنبال کرد.

وی گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی امروز همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که مباحث ولایت فقیه و دخالت دین در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را کم رنگ کرده و تفکر سکولاریسم را جایگزین کنند که این توطئه شوم با بصیرت و دفاع جانانه از ولایت فقیه خنثی می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفکر سکولار با روح قرآن، نهج البلاغه، عقل و ولایت فقیه در تضاد است و گواه ناموفق بودن حکومتداری سکولار معایب و مفاسد حاکم بر کشورهای غربی است.

دکتر حداد عادل افزود: دنیای سرکش و سخیف امروز غرب محصول سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است لذا ما باید در دهه ولایت و امامت پیام غدیر و اهمیت اشاعه آن را به گوش جهانیان برسانیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرچشمه بیداری اسلامی و بهار عربی برگرفته از تفکر اسلامی و غدیر است وتلاطمهای ۱۰ ماهه جهان اسلام یکپارچه پیام استقرار حکومت اسلامی دارد.

دکتر حداد عادل اضافه کرد: این بیداری اسلامی از حکومت ولایتمدار اسلامی ایران الگوپذیری کرده و غرب سکولار از این مسأله به شدت خشمگین است و با تحریم، توطئه و فشار قصد دارد جلوی این موج خروشان را بگیرد.

وی تأکید کرد: ملت ایران در ۳۳ سال حیات نظام اسلامی خود با قوت پشتیبان ولایت فقیه بوده و شعار «هیات منه الذله» را راهبرد ابدی خود قرار داده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمنان ایران به خیال خام خود می‌خواهند مردم مومن و متعهد را با توطئه و تبلیغات سوء از انقلابشان مایوس کنند در حالی که همواره این ملت از ولایت فقیه پشتیبانی کرده و «نه بزرگ» به سکولاریسم گفته‌اند.

دکتر حداد عادل قدرت کشور ایران را برگرفته از صداقت، معنویت و شجاعت رهبرانش دانست و افزود: قدرت ایران از نوع سخت افزاری و نظامی نیست گرچه در صورت لزوم توان دستیابی به قدرت سخت را دارد اما این قدرت در اقتدار فکری، فرهنگی و دینی ملت و ولایت فقیه نهفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت ایران نفوذ کلام و تفکر امام راحل در دیروز و شجاعت، درایت و معنویت آیت الله خامنه‌ای در زمان حال است که این قدرت متکی بر ابزار مادی نبوده و حاصل دینداری و تقوا است.

دکتر حداد عادل بیان کرد: البته انقلاب اسلامی به‌‌ همان نسبت که پیشرفت می‌کند مسأله‌های جدید هم دارد زیرا لازمه رشد مواجهه با مباحث تازه است و رهبری معظم انقلاب به همت و پشتوانه ملت بزرگ ایران این مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ملت ولایتمدار و انقلابی ایران نباید با برخی اتفاقات مثل اختلاس بانکی اخیر گیج شده و راه را گم کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاقات مولود بی‌بصیرتی برخی افراد جاه طلب می‌باشد و مهم این است که نظام در برابر آن سکوت نکرده و با حساسیت و وسواس در صدد تنبیه عاملان آن می‌باشد.

دکتر حداد عادل بیان کرد: همه ما فرزندان این انقلاب هستیم و باید با حفظ وحدت و هوشیاری از خود سووال کنیم که نسبت به وظایف خود در قبال انقلاب و خون شهیدان چه کرده‌ایم.

وی در ادامه همچنین گفت: فرستادن نمایندگان متعهد و متخصص و کارآمد به خانه ملت مهم‌ترین رسالت مردم در انتخابات پیش رو است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات اسفند ماه امسال رخدادی بسیار مهم در خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان است.

دکتر حداد عادل با تأکید بر حفظ وحدت مردم گفت: باید مراقب بود که جریان‌ها و گروههایی که با افکار امام راحل و ولایت فقیه سنخیت ندارند اختیار مجلس را به دست نگیرند.

https://haddadadel.ir/news/227-13-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.