تاریخ انتشار: 14 آبان 1390

مجمع ادوار بسیج دانشجویی سازماندهی خود را افزایش دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تشکیل مجمع ادوار بسیج دانشجویی را به فال نیک گرفت و گفت: این تشکل تازه تأسیس باید سازماندهی خود را افزایش دهد.

دکتر حداد عادل عصر پنجشنبه در اولین همایش مجمع عمومی ادوار بسیج دانشجویی که در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد تشکیل این مجمع را به فال نیک گرفت و افزود: بنده از تشکیل این مجمع بسیار خوشحال شدم و زمانیکه برای سخنرانی دعوت شدم تردید نکردم و دعوت شما دانشجویان را قبول کردم.

وی در ادامه در خصوص اهمیت بسیج در انقلاب اسلامی گفت: باید تعریفی از بسیج ارائه دهیم و بنده معتقدم مردم در اوایل انقلاب، سازمان یافته حرکت کردند که این خود حرکت بسیجی بود. مردم به هیچ چیز جز گفتمان انقلاب فکر نمی‌کردند و هیچ‌گاه به دنبال سهم و سهم خواهی نبودند، که این در بسیج، بسیجی تعریف می‌شود. از این رو روحیه بسیجی در پیروزی انقلاب در تسخیر لانه جاسوسی خود را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به مشخصات بسیج در انقلاب اسلامی افزود: بسیج باید با اخلاص و با فداکاری کار کند و همواره در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت مجمع ادوار بسیج دانشجویی افزود: دانشجویان پرشور پس از فارغ التحصیلی دیگر وقت فعالیت در بسیج را نداشته و ندارند و خود را در زندگی تعریف می‌کنند که این باعث می‌شود آرمان‌ها را فراموش کنیم و این به هیچ وجه به صلاح نیست به همین دلیل مجمع ادوار بسیج دانشجویی برگرفته از فارغ التحصیلان بسیجی است که می‌تواند در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب موثر واقع شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به افراد و تشکل‌هایی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش تأثیرگذاری را ایفا کرده بودند خاطرنشان کرد: به یاد دارید که چه افرادی در غالب انجمن‌های اسلامی دانشجویان، لانه جاسوسی را اشغال کردند و امروز بعضی از آن‌ها را در صدای آمریکا و بی‌ بی سی فارسی می‌بینیم.

وی از اعضای ادوار بسیج دانشجویی درخواست کرد تا کماکان روحیه بسیجی خود را حفظ کنند تا از آفات محفوظ بمانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه مجمع ادوار بسیج دانشجویی باید سازماندهی خود را افزایش دهد گفت: معتقدم باید در فعالیت‌های خود اخلاص، تقوا و بصیرت را رعایت کنید، چرا که امروز ملت ایران توانسته است حرف قابل قبولی را به دنیا عرضه کند.

نماینده مردم تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردم در کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند، افزود: دوام انقلاب اسلامی پیام دارد و این پیام امروز در کشورهای منطقه شنیده می‌شود چون ما در انقلاب اسلامی بدون وابستگی به شرق و غرب حرکت خود را آغاز کردیم و توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر بگذاریم و این موفقیت‌ها به جایی رسیده است که امروز ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم و این اقدامات برای مردم ما امیدوارکننده است.

دکتر حداد عادل همچنین به انتخابات اخیر در تونس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چند سال گذشته در دیداری موضوعی را مطرح کرده بودند مبنی بر اینکه اگر در کشورهای منطقه انتخابات برگزار شود بدون شک اسلام گرایان پیروز خواهند شد و دیدیم که در تونس این امر محقق شد و اسلام گرایان پیروز انتخابات شدند. ضمن آنکه مردم در وال استریت نیز از تحولات میدان تحریر قاهره الگو گرفتند و قیام خود را همچنان ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا انقلاب اسلامی ایران را ناموفق جلوه دهد، افزود: در مسائل سیاسی می‌خواهند مسئولان را ناموفق جلوه دهند، به گونه‌ای که اکثر آن‌ها را دزد معرفی کنند و یا در مسائل اقتصادی تحریم‌ها را بر ایران افزایش می‌دهند تا حکومت تحت فشار قرار گیرد تا از این طریق به آمریکا نزدیک شود.

وی صدور انقلاب را لازم و ضروری عنوان کرد و خطاب به فعالان دانشجویی گفت: باید همه تلاش کنیم تا روحیه بسیجی خود را داشته باشیم تا بتوانیم از توطئه‌های دشمن عبور کنیم، چرا که در این صورت می‌توان تجربیات خود را به کشورهای دیگر منتقل کرد.

دکتر حداد عادل در پایان سخنانش با بیان اینکه مجمع ادوار بسیج دانشجویی از سوی فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی تشکیل شده است، افزود: شما فعالان بسیج نباید از انقلاب و گفتمان بسیج فارغ شوید و باید مسیر انقلاب را با جدیت دنبال کنید.

https://haddadadel.ir/news/226-05-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.