تاریخ انتشار: 6 آبان 1390

تشکیل استان البرز حق مسلم مردم این استان بود

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در یادوراه ۴۰۰ شهید اسلام آباد از تشکیل استان البرز به عنوان نعمتی برای این منطقه یاد کرد و گفت: تشکیل استان البرز می‌تواند کمک فراوانی به مردم این منطقه در حوزه‌های فرهنگی داشته باشد.

دکتر حداد عادل گفت: علیرغم اینکه بنده موافق افزایش استان‌ها نیستم و با پیشنهاد تشکیل استان‌ها مخالفت می‌کنم اما با تشکیل استان البرز موافق بوده و حق مسلم این مردم می‌دانم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای ۴۰۰ شهید اسلام آباد که در پایگاه بسیج شهدای اسلام حوزه دو شهید مدرس برگزار شده بود افزود: تشکیل استان البرز یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که دولت می‌توانست برای این منطقه انجام دهد. امیدوارم که تشکیل استان البرز به پیشرفت این منطقه کمک کند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: با توجه به بنیه دینی این منطقه و وجود چهارصد شهید در یک منطقه که از ظرفیتهای خوب دینی و فرهنگی این استان است می‌بایست توجه بیشتری به موضوعات فرهنگی استان البرز شود.

وی افزود: شهید یکپارچه نور است برای اینکه در راه خدا یکپارچه خود را تقدیم خدا کرده است. اهمیت این یادواره‌ها از سنتهای بسیار خوب است و در همه ایران رواج پیدا کرده است. خانواده شهدا از اینکه در بانک خون این انقلاب سرمایه گذاری کرده‌اند ضرر نکرده‌اند. امروز شاهدیم که فداکاری شهدا نه فقط در ایران ثمر داده بلکه در جهان اسلام نیز نتیجه داده است.

دکتر حداد عادل ادامه داد: ما باید نسبت به آنهایی که با شهادت خود برای ما امنیت و استقلال تأمین کرده و انقلاب ما را حفظ کرده و برای ما سرافرازی ایجاد کرده اند سپاسگذار و حق‌شناس باشیم. ما باید نسبت به پدران و مادرانی که این فرزندان را تربیت کردند سپاسگذار و حق شناس باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از فواید زنده نگه داشتن یاد شهدا را پیشرفت ایران اسلامی و بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: نتیجه خون شهدا در داخل ایران پیشرفت هایی بوده که در داخل ایران شکل گرفته و در خارج از ایران نیز بیداری اسلامی منشعب ازخون این شهدا بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) توانست یک رکن فراموش شده را به مسلمانان برگرداند و آن جهاد و شهادت بود. این حکم یک قصه تاریخی شده بود و امام این حکم تاریخی را زنده کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موج اسلام گرایی به همه جهان سرایت کرده و مردم این کشور‌ها از انقلاب ایران الگو می‌گیرند.

 

https://haddadadel.ir/news/225-28-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.