تاریخ انتشار: 12 دی 1401

حوزه هنری نخستین شکوفه هنری درخت انقلاب است

آئین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید حوزه هنری استان تهران عصر یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و میهمان ویژه مراسم بود که به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کسانی که در این کشور مسئولیتی دارند شخصیت سردار سلیمانی را الگو قرار دهند و همانند آن شهید بزرگ برای خدا به صورت جبهه‌ای و جهادی کار کنند؛ امروز کشور نیازمند افراد پاک باخته و از خود گذشته است.

مشاور عالی رهبر انقلاب افزود: اوایل انقلاب می‌گفتیم کار برای انقلاب بازنشستگی ندارد کسی نمی‌تواند بگوید از انقلاب بازنشسته شده است چون کار برای خدا بازنشستگی ندارد. خاطرم هست اوایل انقلاب گفته می‌شد ساعت کار فرد انقلابی با باز شدن پلک چشمش شروع و با فرو افتادن پلک چشمش در شب تمام می‌شود؛ شهید سلیمانی چنین بود.

حداد عادل با بیان اینکه حوزه هنری نخستین شکوفه هنری بود که بر درخت انقلاب قبل از پیروزی انقلاب رویید، گفت: هیچ انقلابی پیروزی‌اش بدون هنر به دست نمی‌آید. انقلاب یک خیزش است. در انقلاب احساسات و عواطف به صورت یک انرژی منفجر شده است و هنر می‌تواند همانند یک شیپور نیروهای انقلاب را به حرکت در بیاورد و خاطرم هست مقام معظم رهبری چند تن دیگر همان اوایل دی ماه ۵۷ گرد هم جمع شدند و یک حوزه اندیشه و هنر تأسیس کردند و چون در اوایل انقلاب نیاز به شعر و سرود داشتیم حوزه هنری اقدام به تولید شعر و سرود می‌کرد. می‌طلبد حوزه هنری فعالیت‌های خودش را در مقیاس ملی اقدام به تولیدات هنری در تراز انقلاب و تربیت نیروی انقلابی کند.

رئیس فرهنگستان زیان و ادب فارسی در پایان گفت: امروز نیاز است که با جامعه و بخصوص نسل جوان با زبان هنر سخن گفته شود چرا که اگر حقیقت با هنر عرضه شود پذیرفته می‌شود.

https://haddadadel.ir/news/2212-02-2023

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.