تاریخ انتشار: 4 مهر 1390

بیداری ملت‌ها همچون آتشفشان، سلطه غرب درمنطقه را خواهدسوزاند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بیداری ملت‌های اسلامی همچون آتشفشان، سلطه غرب در منطقه را خواهد سوزاند.

دکتر حداد عادل که برای شرکت در کنفرانس بین المللی مولانا به مالزی سفر کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حرکت گسترده‌ای امروز در جهان اسلام تحت عنوان بیداری اسلامی مشاهده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بیداری اسلامی در حقیقت آتشفشان فعال شده ملت‌هایی است که ده‌ها سال شاهد وابستگی حکومت‌های خود به استکبار بوده و دیکتاتوری و استبداد را تجربه کرده و بی‌اعتنایی حکومت‌ها را به انتقادات خود تحمل کرده‌اند، اما این تحمل امروز بسر آمده و این حرکت به صورت آتشفشانی بنیان این حکومت‌ها را زیر و رو کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از رژیم‌های منطقه به جای عبرت گرفتن از واقعیت‌ها، با وابستگی بیشتر به آمریکا و خدمت بیشتر به صهیونیست‌ها می‌خواهند خود را از خطر این بیداری گسترده در جهان اسلام حفظ کنند.

دکتر حداد عادل در ادامه با اشاره به ثمربخش بودن بسیاری از قیام‌های مردمی ناشی از بیداری اسلامی در منطقه، تصریح کرد: این حکومت‌ها باید بدانند که در این مسیر فرجام خوشی برای آنان متصور نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی در تهران، منویات معظم له را راهگشای مسایل موجود دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نکات مهمی را به صورت فشرده و اصولی بیان کردند که جا دارد متفکران، این سخنرانی را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و برای درک ابعاد بیشتر آن در کشورهای خود همایش‌هایی را برگزار کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه حرکت بیداری اسلامی امروز در منطقه را ناشی از انقلاب اسلامی دانست و گفت: برای ما آنچه مهم است آزادی ملت هاست، ما از آزادی و آگاهی ملت‌ها خوشحالیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: ما در حرکت‌های بیداری اسلامی شاهد پدید آمدن حقیقت‌هایی نظیر انقلاب اسلامی ایران هستیم.

https://haddadadel.ir/news/217-26-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.