تاریخ انتشار: 1 خرداد 1401

حربه دشمن ضربه به روحانیت است

محفل شعر «۴۰۰۰ شهید روحانی» به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزاری این محفل ملی شعر که به‌ احترام روحانیون شهید برگزار شده بود را یک اتفاق مهم دانست و اظهار داشت: اگرچه برگزاری این رویداد یک اتفاق مهم است اما در برگزاری آن تاخیر شده است و جا داشت این رویداد را سال‌های گذشته برگزار می‎کردیم.

وی بازگشت سیاست به دین و دین به سیاست را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: جدایی دین از سیاست بزرگترین جفایی است که در طول تاریخ به انسان شده است چراکه با این سیاست، ارزش‌های الهی را از دین خارج کرده‌اند و معنی آن سکولاریسم است که در اروپا پیش آمده است و امروز این مسئله در غرب امر مسلمی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: امروز در اروپا پاپ در یک قلعه‌ی محفوظ است و درحالی که سفیر دارد و سفیر می‌پذیرد اما شبیه یک پرنده در قفسه‌ی طلایی نشسته است و هیچ اختیاری ندارد. این همه جنگ در سطح دنیا رخ داده است اما نقش مسیحیت کلیسایی سکولار کجاست و چه تاثیر و نقشی دارد؟ در اروپا دین را به حاشیه راندند و در ادامه در کشورهای اسلامی به آن دامن زدند.

حدادعادل به تشریح جایگاه جهاد در قرآن پرداخت و عنوان کرد: قبل از انقلاب جایگاه انقلاب سیاسی و مبارزه کجا بوده است؟ کاری که امام (ره) کرد، این بود که عزاداری امام حسین (ره) را از یک جریان سنتی و تاریخی به یک اتفاق زنده و روز تبدیل کرد و در این مسیر روحانیون نقش ایفا کردند و در ادامه در جریان پیروزی انقلاب و مسائل پس از آن و دفاع مقدس مهم‌ترین نقش‌ها را برعهده داشتند اما روحانیت هیچ‌گاه از خودش حرف نزد بلکه به تبیین نقش دیگران پرداخت.

وی به نقش همه آحاد جامعه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: با اینکه همه صنف‌های مردمی در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور دلشته‌اند اما اگر یک بررسی آماری صورت گیرد تعداد شهدای روحانی از تمام اقشار جامعه بیشتر بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مطالعات ۴۳ ساله‌ی گذشته دشمن برای شناخت سر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: طی سال‌های متمادی دشمن پایان‌نامه و همایش‌های بسیاری را برای شناخت سر انقلاب اسلامی برگزار کرده‌ است تا بفهمند روح انقلاب چیست که دنیا را دگرگون کرده است لذا آن‌ها فهمیده‌اند که باید ریشه دین و ایمان را بسوزانند. دشمن برای ضربه زدن به ایمان اسلامی که جهاد و شهادت میوه است برنامه‌های زیادی داشته است و در این مسیر برنامه‌های خاصی برای روحانیت طراحی کرده‌اند؛ یکی از برنامه‌ها قرار دادن روحانیت مقابل روحانیت است و این برنامه همچنان ادامه دارد و دشمن تلاش و تبلیغ می‌کند روحانیت را از چشم مردم بیندازد اما از اینکه این روحانیت چقدر شهید داده و رنج عظیم برده است کمتر سخن گفته شده است که آخرین شهدای این جریان در صحن مطهر امام رضا(ره) به شهادت رسیدند.

در بخش پایانی این مراسم از خانواده‌های شهیدان اصلانی، مجتبی محدث، مصطفی مرتضایی، سیدعلی اندرزگو، رضا مظفری، رجبعلی اسلامی، محمدحسین عنایتی و مصطفی حجتی تجلیل به‌عمل آمد.

https://haddadadel.ir/news/2161-22-2022

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.