تاریخ انتشار: 22 شهریور 1390

کتاب‌های درسی، اطاعت از قانون را نهادینه کنند

دکتر حداد عادل روز دوشنبه در مراسم نکوداشت شهیدان دکتر بهشتی، رجایی، دکتر باهنر، موسوی و سلیمی جهرمی که در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت، نهادینه کردن اطاعت از قانون در محیط زیست، جنگل داری و شهرداری می‌تواند نمود پیدا کند و آغاز شود.

وی به حادثه اسف بار روز هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و اظهار داشت: در روز و ساعتی که انفجار در نخست وزیری رخ داد من نیز در اتاق دیگری با اتحادیه انجمن اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان جلسه‌ای داشتم و قبل از من شهید رجایی اسم خود را در دفتری که برای ورود به این مکان وجود داشت، نوشته بود.

وی با یادآوری این نکته که شهید بهشتی معتقد بود که برای ایجاد تحول باید نیروی انسانی تربیت کرد، گفت: وی مدرسه دین و دانش را در قم تأسیس کرد و سال‌ها مدیر و معلم آن مدرسه بود.

ئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به تألیف کتاب‌های دینی در نظام پنج سال، سه سال و چهار سال در سال‌های قبل از انقلاب از سوی شهید بهشتی و باهنر اشاره کرد و خاطر نشان کرد سال ۵۶ نظام متوجه شد که این کتاب‌ها جوانان را برای یک نوع تحرک و انقلاب اسلامی آماده می‌کند و ساواک دخالت کرد و به حذف برخی از مطالب این کتاب‌ها پرداخت.

دکتر حداد عادل اضافه کرد باید دیدگاه‌ها و اندیشه‌های شهید رجایی را در تعلیم و تربیت معلم و امور تربیتی و پرورشی بدانیم و در آن جهت قدم برداریم.

وی با بیان اینکه با حضور حمیدرضا حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به تربیت معلم شده است، تصریح کرد اختیار تربیت معلم در همه سطوح برعهده آموزش و پرورش گذاشته شده است تا سریع‌تر به اهداف خود دست یابد.

 

https://haddadadel.ir/news/214-13-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.