تاریخ انتشار: 19 شهریور 1390

اصولگرایان رفتاری نکنند که مجلسی مانند مجلس ششم سرکار بیاید

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به اصولگرایان گفت که طوری رفتار نکنید که مجلسی مانند مجلس ششم سرکار بیاید.

دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراشر کشور در دانشگاه شیراز گفت: من ۴۵ سال پیش وارد دانشگاه شیراز شدم؛ در آن زمان دانشجوی اول فوق لیسانس در شیراز بودم و هم زمان معلم هم بودم.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها تصمیم گرفتیم انجمن اسلامی دانشگاه شیراز را تاسیس کنیم اما وقتی امروز را با قبل مقایسه می‌کنیم خداوند را به خاطر تحولی که انقلاب اسلامی بوجود آورده شکر می‌کنیم. وی با بیان اینکه شکر آن هم فقط به زبان نیست و باید با کار و تلاش عملا شاکر باشیم، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه خطاب به کسانی که از او می‌پرسند چطور می‌توانیم شما را کمک کنیم می‌فرمایند: «اعینونی بورع و اجتهاد و عفه و سداد» من را با ورع و تلاش و پاکی و راستی کمک کنید؛ اگر ما قرار است شکر انقلاب را بجا بیاوریم باید این جمله را نصب العین خود قرار دهیم.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت فعالیت‌های دانشجویی و انقلابی دانشجویان گفت: در کشور انجمن‌های اسلامی زیادی وجود دارد؛ اصناف، کارگران، کشاورزان و همه قشرهای ممکن است انجمن اسلامی داشته باشند اما انجمن اسلامی دانشجویان معنای دیگری دارد، جایگاه دیگر و تاثیر دیگری در پشتیبانی انقلاب دارد؛ علت این اهمیت از واکنش دشمنان انقلاب قابل تشخیص است.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب احساس ما این بود که دشمنان از اینکه دانشگاه و دانشگاهیان پشتیبان انقلاب باشند احساس وحشت دارند، تصریح کرد: اکنون هم همین گونه است؛ می‌خواهند وضعیتی پیش بیاید که دانشجویان در مقابل انقلاب قرار گیرند و روشنفکران میانه‌ای با انقلاب ندارند.

دکتر حداد عادل افزود: انجمن‌های اسلامی دانشجویان درست در مقابل این نیت شوم قرار دارند و به صورت آشکار اعلام می‌کنند که دانشجویان پشتیبان انقلاب هستند و قدر این انقلاب را می‌دانند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه آن‌ها سعی می‌کنند وضعی را که دانشجویان در برابر طاغوت داشتند در بعد از انقلاب شبیه سازی کنند، اظهار داشت: در آن دوران دانشجویان همیشه نقطه مقابل طاغوت‌ها بودند؛ بعد از انقلاب قصد داشتند فضا را به گونه‌ای طراحی کنند که‌‌ همان صدای مخالفت دوباره بین دانشجویان طنین افکن شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وقایع دوران دوم خرداد سال ۷۶ اشاره کرد و افزود: ما دیدیم بعد از ۲ خرداد ۷۶ آشکارا سعی کردند دانشجویان را در مقابل نظام قرار دهند؛ به راحتی صحبت از جنبش دانشجویی می‌کردند،. در پلاکاردهای تبلیغاتی اینگونه نوشته بودند که «هموطن اندکی صبر سحر نزدیک است» این شعار القا کننده این مسئله بود که وضعیت فعلی تیره و تار است.

دکتر حداد عادل اضافه کرد: آن‌ها حتی پا را فرا‌تر گذاشتند و شعارهای براندازی دادند؛ نمی‌دانستند دانشجویان برای تثبیت انقلاب چه فداکاری‌هایی کردند و چه حماسه‌هایی آفریدند، به همین دلیل تلاش کردند آرمان‌های دانشجویان را به سمت مخالف با نظام سوق دهند.

وی خطاب به اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: کار شما یک کار تشریفاتی نیست؛ بدانید تشکل‌های مومن و انقلابی خار چشم دشمنان هستند، به همین خاطر بود که در دوران اصلاحات اجازه تشکیل بسیج اساتید را در دانشگاه ندادند و بعد تشکل‌هایی تاسیس کردند که نماز خوان بودن از شروط آن نبود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیداری اسلامی که در منطقه بوجود آمده است، این بیداری اسلامی را امر مهمی توصیف کرد و گفت: در این چند هفته اخیر کمتر صحبتی از مقام معظم رهبری که مخاطبشان عموم مردم باشند، دیدم که در مورد بیداری اسلامی صحبت نکنند؛ در این مسئله هیچ شکی نیست که آغازگر تمام این نهضت‌ها انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: وظیفه ما این است که کاری کنیم تا مردم سالاری دینی الگویی برای حرکت نهضت‌ها شود؛ دشمنان در تلاش هستند در فضای کشور اختلال ایجاد کرده تا بدین وسیله در جهان اینگونه وانمود کنند ایران الگوی خوبی برای شما نیست.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و با بیان اینکه ما باید در این شرایط سعی کنیم ثبات و استحکام کشور را حفظ کنیم، تصریح کرد: انتخابات در کشور ما همیشه یک گذرگاه حساس بوده است؛ آمریکایی‌ها همیشه سعی دارند موانعی ایجاد کنند که مردم حضور گسترده در انتخابات نداشته باشند، اگر ما در این برهه دقیق عمل نکنیم باید گفت فرصت بوجود آمده را ۲ دستی تقدیم دشمنان کرده‌ایم.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه انتخابات مجلس اولین تجربه ما بعد از فتنه ۸۸ است، تاکید کرد: شرط اصلی موفقیت ما در این انتخابات داشتن وحدت است، دشمنان این را هدف گرفته‌اند؛ نمی‌بینید بعضی از روزنامه‌های آن جریان سیاسی از کوچک‌ترین مسئله در کشور چه بزرگ نمایی‌هایی که نمی‌کنند و به چه اختلافاتی بین اصولگرایان دامن نمی‌زنند؟

وی اضافه کرد: زمانی بین ما اتحاد برقرار می‌شود که قبل از آن با هم اختلافاتی داشته باشیم؛ اول باید اختلاف باشد که بتوان با در نظر گرفتن اشتراکات به اتحاد رسید. ما در بین اصولگرایان افرادی داریم که با هم اختلاف سلیقه دارند و باید به وسیله اشتراکاتشان به نتیجه برسند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد که همواره اختلافات را در بین خود مطرح کنیم هیچ وقت به اتحاد نمی‌رسیم، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم با هم تسویه حساب کنیم هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسیم؛ اگر بخواهیم گله مندی‌های قبلیمان را به زبان بیاوریم به اتحاد نمی‌‌رسیم.

وی با بیان اینکه امروز زمان گفتن این حرف‌ها نیست و امروز باید ببینیم چه چیزی ما رابه پیروزی می‌رساند و از خطر مصون می‌دارد، خاطرنشان کرد: من در نطقی که دو سه ماه گذشته در مجلس داشتم گفتم ما باید بدانیم آیا اتحاد ما در درون اصوگرایی با یکدیگر ضررش چقدر است و شکست خوردن کل مجموعه ما در انتخابات چه ضرری دارد؛ اگر ما آمدیم و دائم شرط گذاشتیم و بعد سبب شود که مردم گیج و گنگ شوند و نتوانیم یک لیست واحد بدهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه این سه ضلعی که برای وحدت دعوت شدند باید شرایط را درک کنند، گفت: وقتی یک روحانی مبارز مجاهدی مثل آیت الله مهدوی کنی در ۸۰ سالگی با کسالت و قلب مجروح، با آن همه شکنجه‌هایی که دیده است می‌آید و شانه زیر بار سنگین مجلس خبرگان می‌برد و چنین مسولیتی را می‌پذیرد چنین شخصیتی افراد را دعوت می‌کند که بیایید دور یک میز نشسته و با هم گفت‌وگو کنید و منشور اصولگرایی را که جامعه روحانیت و جامعه مهندسین تنظیم کرده‌اند را زیر نظر رهبری محور قرار دهید، با این شرایط وقت آن نیست که این همت را ارج نهیم و این دعوت را اجابت کنیم؟ ما زمان زیادی نداریم.

وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما باید بدانید که کار سیاسی انتخاب بین خوب و بد نیست، اظهار داشت: در غالب موارد انتخاب بین بد و بد‌تر است؛ ما باید از هر اقدامی که به وحدت مردم و اصولگرایان در انتخابات ضربه بزند خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر هست ولی می‌شود نشست و گفت‌وگو کرد و لازم هم نیست منویات ما صددرصد عملی شود، اظهار داشت: ما هشتاد درصد از مقاصدمان عملی شود بهتر از آن است که صفر درصد عملیاتی شود؛ دوباره خدایی نکرده مجلسی مانند مجلس ششم سرکار بیاید، اگر روزی مجالی رخ دهد خواهم گفت که در مجلس ششم چه‌ها که نگذشت.

https://haddadadel.ir/news/211-10-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.