تاریخ انتشار: 3 مهر 1389

آمریکا حاضر به تحمل جمهوری اسلامی نیست

استکبار جهانی نمی‌تواند استقلال ملت‌های اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی را تحمل کند.

دکتر حداد عادل شامگاه شنبه در اهواز در “همایش بررسی جایگاه اساتید دانشگاه در جنگ نرم، راهکارها و راهبردها” اظهار داشت: امروز ایران کانون الهام‌بخش برای کشورهای مسلمان و آزادی خواه جهان است و از این بابت نظام سلطه در دنیا بسیار نگران و ناراحت است.

وی ادامه داد: کینه و ناراحتی نظام سلطه در دنیا تا جایی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی پیش رفت که آمریکا کشورهای منطقه را در زمان حکومت صدام برای جنگ علیه ایران بسیج کرد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکا برای حمله به ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی باید یک دیوانه پیدا می‌کرد، گفت: بعد از یک سال و نیم از گذشت پیروزی انقلاب ایران، آمریکا صدام را برای جنگ انتخاب و تحریک کرد.
فرماندهان جنگی و سیاست‌مداران آمریکایی به صدام وعده تصرف یک هفته‌ای تهران را دادند اما همه دنیا شاهد بودند که مردم ایران چه حماسه‌ای آفریدند.
در آغاز جنگ تحمیلی ارتش ایران به معنی واقعی منسجم نبود، سپاه و بسیج هنوز آمادگی نداشتند، با این وجود امام با رهبری که داشتند مردم را وارد دفاع از انقلاب کردند و تمام آزادی‌خواهان و افرادی که توانایی داشتند چه در پشت جبهه و چه در خود جبهه مشارکت و حضور پر رنگ پیدا کردند.
دکتر حداد عادل، گفت: دفاع مقدس اصل انقلاب است و این جنگ بود که توانایی، قدرت و شجاعت مردم ایران را نمایش داد.
آمریکا در طول ۳۲ سال گذشته به شدت از ایرانی که روزی شاه آن تا کمر برای غربی‌ها خم می‌شد و ایرانی که امروز برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کند در ترس به سر می‌برد.
وی درباره شرایط داخلی ایران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در سال ۵۹، در حالی که کشور از وجود عناصر نامطلوب داخلی رنج می‌برد، با تهاجم سراسری رژیم تا بن دندان مسلح عراق از تسلیحات غرب و به ویژه آمریکا مواجه شد تا آغازگر دفاعی جانانه و مقدس به طول هشت سال در برابر رژیم بعث عراق باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با فروپاشی تعادل راهبردی سیاست‌های ایالات متحده ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران‌، دیگر شریک قدرتمندی در منطقه برای آمریکا وجود نداشت.
دولت کارتر ابتدا کوشید دولت انقلابی ایران را متقاعد کند که به همکاری امنیتی خود با ایالات متحده ادامه دهد که جریان گروگانگیری دیپلمات‌های این کشور‌، این فضا را بیش از گذشته مخدوش کرد. آمریکا که علاوه بر این تحقیر بی‌سابقه می‌ترسید امواج انقلاب اسلامی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را نیز بگیرد و منافع غرب را به خطر بیندازد دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را علنی کرد.
ترس مشترک تمامی حکومت‌های حوزه خلیج فارس نیز از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران موجب موضع خصمانه‌تر صدام نسبت به ایران شد.
بر همین اساس آمریکا وظیفه جنگ با ایران را بر عهده عراق گذاشت تا جایی که برژینسکی‌، مشاور امنیت ملی کارتر برای زمینه‌سازی و اطلاع از وضع عراق برای آغاز جنگ‌، سفرهای محرمانه مکرری به بغداد کرد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقدمات آغاز جنگ تحمیلی به ایران، تصریح کرد: صدام به خاطر اینکه بخشی از دیوانگی بیش از اندازه خود به قدرت را توجیه کند در روز ۲۶ شهریور ۱۳۵۹، به طور رسمی اعلام کرد که موافقتنامه ۱۹۷۵ الجزایر دیگر هیچ گونه اعتبار قانونی ندارد و بی‌مورد است و شط‌العرب باید به زیر حاکمیت عرب بازگردد.
برای آغاز جنگ و حتی ادامه آن بخش زیادی از کشورهای منطقه به امید اینکه از نفوذ انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر مکتب شیعه است جلوگیری کنند با صدام همکاری کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگی که قرار بود یک هفته‌ای با پیروزی عراق به اتمام برسد با مقاومت مردم ایران هشت سال طول کشید و بعد از این مدت این جنگ ناکامی صدام را فراهم کرد.
آمریکا از نتیجه جنگ ایران و عراق شدیدا عصبانی بود به همین دلیل برای اینکه در کنار انقلاب ایران بماند و آن را زیر نظر داشته باشد، دیوانگی صدام را تحریک کرد تا به کویت حمله کند و از سوی دیگر، کشورهای عربی را مجبور کرد تا حضور آمریکا در منطقه را بپذیرند در غیر این صورت صدام همچنان به دیوانگی خود ادامه می‌داد.

 

https://haddadadel.ir/news/21-25-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.