تاریخ انتشار: 5 شهریور 1390

مردم منطقه با روش امام خمینی(ره) فرعون‌های دوران خود را ساقط کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بازتاب فریاد شهیدان انقلاب اسلامی در جهان اسلام شنیده می‌شود، گفت: این فریاد‌ها برای همه مسلمانان حجت شده است که با‌‌ همان روش امام خمینی (ره) فرعون‌های دوران خود را ساقط کنند.

دکتر حداد عادل در بزرگداشت شهدای شهریور که به همت حزب مؤتلفه اسلامی در مسجد بلال حبشی برگزار شد در خصوص ویژگی‌های شهید لاجوردی گفت: اگر کسی از دوران زندگی وی چند تصویر در کنار هم قرار دهد، در مجموع تصویری زیبا به دست خواهد آورد. زیرا وی از شروع نهضت امام در خدمت ایشان بود و با شناخت امام تمام وجود خود را وقت امام کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید لاجوردی بعد از انقلاب مسئولیت دادستانی انقلاب و پس از آن اداره زندان‌ها که یکی از سخت‌ترین کار‌ها بود را داشت و چون خود درد زندانی بودن راکشیده بود، سعی کرد الگویی از زندان و زندانبانی در حکومت اسلامی را نشان دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین به تبلیغات مارکسیست‌ها علیه بازاریان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب نظریات مارکسیستی زیاد بود حرف آن‌ها این بود این بازاری‌ها خون کارگر‌ها و زحمت‌کشان را می‌مکند و به همراه روحانیون در خدمت ارباب قدرت هستند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: تبلیغات آن‌ها به حدی بودکه مدعیان مسلمانی هم این حرف‌ها را تکرار می‌کردند، اما شهید لاجوردی فقط یک نمونه بازاری‌هایی است که خلاف این ادعا را ثابت کردند. آن‌ها در کنار روحانیت کارشان این بود که بازاری متدین و انقلابی تربیت کنند تا در راه آزادی ملت‌ها با آمریکا اسرائیل و انگلیس تلاش کنند و از خوشی‌های خود بگذرند.

وی با بیان اینکه امروز هم شرایط هیچ فرق نکرده است گفت: اگر امام خمینی (ره) در جمع ما نیست رهبر معظم انقلاب حاضر است و ما باید از منش و سیره این شهیدان درس بگیریم، همه باید به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش در خصوص تحولات منطقه گفت: اتفاقی که امروز در تونس، لیبی، مصر بحرین و یمن رخ داده است، بازتاب فریاد امام (ره) و شهدای قبل حین و بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز بازتاب فریاد آن شهیدان بعد از سال‌ها در جهان اسلام شنیده می‌شود، گفت: این فریاد‌ها برای همه مسلمانان حجت شده است که با‌‌ همان روش امام خمینی (ره) فرعون‌های دوران خود را ساقط کنند. به همین دلیل این رودخانه عظیم جاری شده در منطقه از قطره قطره خون شهدای ماست.

https://haddadadel.ir/news/209-27-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.