تاریخ انتشار: 22 مرداد 1390

آسیب‌شناسی انتخابات مجلس از سوی دکتر حداد عادل

دکتر غلامعلی حداد عادل، اصحاب فتنه و جریان انحرافی را مهم‌ترین رقیب اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم دانست و بر وحدت اصولگرایان تأکید کرد.

وی که پنج شنبه گذشته در همایش جامعه اسلامی مهندسین در دانشگاه امام صادق (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم خاطر نشان کرد: ما در سال ۹۰ امتحان بزرگی را در پیش داریم و وظیفه داریم فرصت‌ها و تهدیدات این انتخاب را بشناسیم، چرا که در این انتخابات فرصت‌ها، تهدید‌ها و نگرانی‌هایی وجود دارد.

عضو کمیته ۷ نفره وحدت اصولگرایان، تهدید اول را طبق فرمایش مقام معظم رهبری «روح قبیلگی» عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به صراحت اشاره کردند که ما نباید روح قبیلگی داشته باشیم، یعنی گمان نکنیم هر کسی که عضو جامعه، انجمن، تشکل و یا حزب ما بود، خوب است و هر که نبود، بد است؛ این خطری است که همه ما را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تهدید دوم را «دل بستن به دنیا» دانست و افزود: اینکه گمان کنیم نماینده مجلس شدن مایه آرامش ما خواهد شد، صحیح نیست، چرا که این دلبستگی‌ها مانند آب شور است که هر چه از آن بنوشیم، هرگز سیری ندارد.

 

وی تهدید سوم را «اختلاف و تنازع و به جان هم افتادن» عنوان کرد و گفت: اینکه هر گروهی برای خود علمی بر پا کند و اسمی و تشکلی را درست کند و با مصاحبه کردن و پول خرج کردن به جان هم بیفتند، تهدید بزرگی است که باید از آن به خدا پناه برد تا شیطان به ما چنگ نیندازد.

وی در ادامه سخنان خود انتخابات نهم را متفاوت از انتخابات دوره‌های هفتم و هشتم دانست و افزود: در مجلس هفتم و هشتم اصولگرایان یک رقیب به نام اصلاح طلبان داشتند، ولی در این مجلس گویا باید با ۲ جبهه که یکی‌‌ همان اصلاح طلبان و یا اصحاب فتنه و دیگری جریان انحرافی مقابله کنیم و بنابراین باید به گونه‌ای اوضاع را مدیریت کنیم و مراقب این دو جریان باشیم.

دکتر حداد عادل با انتقاد از کسانی که به بهانه پرداختن به جریان انحرافی، جریان بزرگ فتنه را فراموش کرده‌اند، گفت: زمانی که صحبت جریان انحرافی پیش آمد، اصحاب فتنه بدشان نیامد که تمام نیرو و توان ما صرف نقد جریان انحرافی شود تا در این اوضاع فتنه گران مصون بمانند و اعمالی را که در فتنه ۸۸ و قبل از آن می‌کردند، فراموش شود.

وی افزود: فتنه گران طوری فضاسازی می‌کنند که ظاهرا حرف‌های حق بزنند، اما آن‌ها از آن اراده باطل دارند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: برخی اصحاب فتنه در این اوضاع می‌گویند که دیدید شما از فلان شخص و جریان تعریف و تمجید می‌کردید، در ‌‌نهایت چه شد، لذا این حرف آن‌ها برای این است که خودشان مصون بمانند و پرونده سیاه‌شان را سفید کنند.

وی خطاب به فتنه گران گفت: ما با شما از یک منظر اختلاف اصولی داریم و با جریان انحرافی از طرف دیگر، لذا هر دوی شما را در یک نقطه منحرف می‌دانیم و آن تبعیت از ولایت فقیه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ساز و کار ۸+۷ را خوب توصیف کرد و گفت: یک حسن این تشکل این است که اتصال به روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه دارد و اصولگرایی همواره افتخارش دیانت برگرفته از مسیر روحانیت انقلابی و مبارز بوده است و این تشکل ارتباط و اتصال خود را از طریق آیات مهدوی کنی و محمد یزدی تأمین کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرصت‌های انتخابات نهم اشاره کرد و گفت: در رأس همه فرصت‌ها «اطاعت از رهبری» است، یعنی اگر ما در مسائل داخلی اختلافی نیز داشته باشیم، اگر بدانیم نظر رهبر معظم انقلاب چه چیزی است، از آن اطاعت کامل می‌کنیم، لذا باید به این نکته توجه کنیم که رهبری معظم انقلاب مایل نیستند که (از سوی ما اصولگرایان) در انتخابات مجلس نهم بیش از یک فهرست ارائه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: رأس هرم اصولگرایی اطاعت از ولی فقیه است، بنابراین اگر کسی بخواهد تحت عنوان اصولگرایی فهرست دیگری را بدهد و مردم را گیج و سرخورده کند، باید در اصولگرایی بودن آن شک کرد.

https://haddadadel.ir/news/207-13-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.