تاریخ انتشار: 28 تیر 1401

زبان فارسی در ایران مساله جناحی نیست

به گفته رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، موضوع زبان فارسی موضوع هویت ملت ایران است. زبان فارسی در ایران مساله جناحی نیست و هرکس خواهان وجود ملت ایران باشد، باید خواهان زبان فارسی باشد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین نشست شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمود شالویی دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی و مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف برگزار شد.

حدادعادل در این نشست با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم برگزاری منظم‌تر جلسات مرتبط با زبان فارسی است، گفت: در هر دوره از برگزاری جلسات شاهد حضور دستگاه‌های بیشتری هستیم، شاهد دیدگاه جدی دولت در این مسیر هستم و فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست که این اقدامات را انجام می‌دهد.

به گفته رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی یکی از جلوه‌های توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زبان فارسی راه‌اندازی سامانه جامع زبان فارسی است.

حدادعادل افزود: مناسب می‌دانم درباره اهمیت زبان فارسی صحبت کنم، زیرا موضوع زبان فارسی موضوع هویت ملت ایران است. زبان فارسی در ایران مساله جناحی نیست و هرکس خواهان وجود ملت ایران باشد باید خواهان زبان فارسی باشد.

او با تاکید بر اینکه زبان، ظرف فرهنگ است و هویت هر کشوری به فرهنگ آن بستگی دارد، ادامه داد: شاهدیم که از ابتدای انقلاب و جنگ ۸ ساله، دشمنان به این نتیجه رسیدند که باید جنگ نرم را در دستور کار خود قرار بدهند. در نتیجه تخریب زبان را در دستور کار خود قرار دادند.

https://haddadadel.ir/news/2029-19-2022

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.