تاریخ انتشار: 7 مرداد 1390

اگر می‌خواهید نویسنده خوبی باشید شعر بخوانید

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: اگر می‌خواهید نویسنده خوبی باشید، تا می‌توانید شعر بخوانید و شعر حفظ کنید. وجود شعر در حافظه، نثر فارسی را زیبا می‌کند.

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره جشنواره شعر دانش‌آموزی موسم گل، عصر پنجشنبه ۶ مرداد با حضور دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. دکتر حداد عادل گفت: مجتمع علوم انسانی فرهنگ، «گل» داده و در این مراسم شاهد شکوفایی این گل‌ها هستیم. با خود فکر می‌کردم که موسم گل به چه معنایی است که به این نتیجه رسیدم گل این موسم، همین شاعران جوانی هستند که در بهار جمهوری اسلامی شکفته شده‌اند.

وی افزود: ‌ یکی از مسائل مهمی که در محافل ادبی مطرح است، تاثیر شعر در نثر فارسی است. غالبا تصور می‌شود بین نظم و نثر رابطه‌ای وجود ندارد. اگر می‌خواهید نویسنده خوبی باشید، تا می‌توانید شعر بخوانید و شعر حفظ کنید. وجود شعر در حافظه شما، نثر فارسی شما را آگاهانه و ناآگاهانه، زیبا می‌کند. طی ۱۲۰۰ سالی که شاعران ما به فارسی دری شعر می‌سرودند، به تعریفات، تمثیلات و ترکیباتی در شعر، دست یافتند که به دل و گوش فارسی‌زبانان، خوش‌آهنگ است. طی این سال‌ها اشعاری ماندگار شدند که از این تمثیلات و ترکیبات بیشتر داشتند. علاقه ایرانی‌ها به شعر به دلیل زیبایی‌هایی است که از آن کشف می‌کنند.

در ادامه این برنامه برگزیدگان ششمین دوره جشنواره موسم گل، مورد تقدیر قرار گرفتند.

https://haddadadel.ir/news/200-29-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.