تاریخ انتشار: 7 مرداد 1389

بازدید از مؤسسه تبیان

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، گفت: جوان بودن اعضای تبیان نشان دهنده این واقعیت است که جمع شما محصول انقلاب است و شما تربیت شده در فضای انقلاب هستید.

دکتر حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مؤسسه تبیان، اظهار داشت: بنده با مشاهده فعالیت اینگونه سایت‌ها بسیار خوشحال می‌شوم، چرا که از اولین روز پیروزی انقلاب با این انقلاب در عوالم فرهنگی همراه بودم.
در ابتدای این نشست، دکتر طالب پور؛ مدیر عامل موسسه تبیان، ضمن عرض خیر مقدم به دکتر حداد عادل و خبرنگاران، به ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه و هدف از تاسیس موسسه تبیان پرداخت.

دکتر حداد عادل با اشاره به جوان بودن اعضای این مؤسسه افزود: این نشان دهنده این واقعیت است که جمع شما محصول انقلاب است و شما تربیت شده در فضای انقلاب هستید.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سابقه خود در دوران اول انقلاب، تفاوت‌ها و پیشرفت‌های امروزه را با روزهای اول انقلاب برشمرد.
حداد عادل همچنین امکانات و تجربیات تبلیغی و دسترسی افراد به عوامل هنری و فرهنگی را در روزهای اول انقلاب محدود دانست و گفت: بنده با مشاهده تحولات تدریجی طی گذشت زمان بسیار خوشنود می‌شوم.
وی در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد:‌ همه این حرکات و پیشرفت‌های امروزه در اثر تقوای امام راحل و قیام و نهضت ایشان بوده است.
حداد عادل به دوران بعد از پیروزی انقلاب و در دست گرفتن تلویزیون توسط نیروهای انقلابی اشاره کرد و گفت:‌ در آن زمان خیال ما راحت بود و فکر می‌کردیم که تلویزیون را که مولد فرهنگ است در اختیار داریم و می‌توانیم از این طریق جلوی ورود فرهنگ‌های فاسد غربی را بگیریم.
وی افزود: ولی متاسفانه چندی نگذشت که ما از ورود ماهواره و اینترنت باخبر شدیم که این موضوع باعث نگرانی ما شد.
اگر حاکمیت این کشور همچنان به دست غرب‌زده‌ها بود در حال حاضر چیزی از اصالت‌های ما، دین، خدا و پیغمبر و قرآن ما باقی نمی‌ماند.
قدرت رسانه‌ای که یکی از آن شامل اینترنت می‌شود اصلا رابطه استعمارگر و استعمارزده را عوض کرده است.
در قرن ۱۹ وقتی کشوری می‌خواست بر کشوری دیگر تسلط پیدا کند ابتدا لشکرکشی می‌کرد و بعد از مدت‌های طولانی برای القای فرهنگ خود و از بین بردن فرهنگ بومی از طریق مدارس اقدام می‌کرد؛ تا استعمارزده پذیرای حاکمیت استعماگر شود، ولی طی چند سال اخیر با استفاده از قدرت رسانه‌ای دیگر نیازی به هیچ یک از این لشکرکشی‌ها نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد:‌ در زمان حاضر برای تبدیل فرهنگ بومی به فرهنگ مطلوب سلطه‌گر تنها با شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی و جنگ نرم اقدام می‌شود.
دکتر حداد عادل در بخش دیگری از توضیحات خود در این بازدید تصریح کرد: جنگ نرمی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند گویای این واقعیت است.
وی در ادامه به فتنه سال ۱۳۸۸ یا همان فتنه سبز اشاره کرد و گفت: همه شاهد بودیم که در این فتنه اساس سرمایه‌گذاری چه در خارج و چه در داخل، روی همین قدرت رسانه‌ای بود.
در داستان این فتنه، فتنه‌گران برای هدایت تظاهرات و انتشار وقایع ساختگی و یا واقعی همگی از این طریق اقدام می‌کردند.
در زمان حاضر ما نباید بنشینیم تا دشمنان هرکاری که خواستند با ما انجام دهند بلکه باید بر فناوری اطلاعات مسلط شویم و در این زمینه استقلال پیدا کنیم و در این جنگ مقابله به مثل کرده و زودتر از دشمنان وارد سرزمین آنها شویم.
دکتر حداد عادل در ادامه خطاب به مدیران داخلی مؤسسه تبیان تاکید کرد: شما هیچگاه کار خود را با شبکه‌های جهانی مقایسه نکنید بلکه با مشاهده آنچه که قبلا نبوده و درحال حاضر وجود دارد، امیدوارتر از گذشته به حرکت خود ادامه دهید.
این نماینده ملت در ادامه در قالب چند نکته به اعضای این مؤسسه تصریح کرد: در فضای ایجاد شده بر اندیشه‌ها و عناوین رهبری تحت عنوان نامگذاری سال‌ها کار مستقل انجام دهید.
وی افزود: جنس شعارهای سالیانه از سوی مقام معظم رهبری از جنس فرهنگ عمومی است که باید از طریق رسانه‌ها نهادینه شود.
دکتر حداد عادل همچنین در خصوص ضرورت پاسداری از زبان فارسی خاطرنشان کرد: فناوری‌های نو با الفاظ نو همراه هستند لذا شما باید سعی کنید که در مطالب نوشته شده خود فارسی را رعایت کنید و همواره نسبت به این زبان حساسیت داشته باشید.
ایران امروز قلب تپنده تفکر و فرهنگ اسلامی در جهان است و همه کشورهای اسلامی باید از تجربیات ایران استفاده کنند.
حداد عادل ادامه داد: باید این مؤسسه کاری کند که ارتباط خود را با آموزش و پرورش التیام دهد؛ البته بنده متاسفم که گاهی تنگ‌نظری‌های سیاسی باعث می‌شود ظرفیت‌ها به هم وصل نشود.
وی همچنین در توصیه دیگر به مدیران این مؤسسه گفت: سعی کنید تا با موزه‌ها اتصال پیدا کنید چرا که این موضوع برای افرادی که در خانه نشسته‌اند و از این امکانات استفاده می‌کنند بسیار جذابیت دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مایکروسافت ۹۰ هزار کارمند در دنیا دارد که ۴۵ هزار نفر آنها تنها در مرکز آن کار می‌کنند. لذا با توجه گسترش قابل توجه فناوری‌ها در جهان، اقدامات این موسسات فرهنگی و اطلاع رسانی قابل توجه است.
در خاتمه نیز، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از بخش های مختلف موسسه همچون: اطلاع رسانی، فنی، امور کاربران، مدرسه اینترنتی، شبکه مجازی کودم، مالتی مدیا و IDC بازدید به عمل آورد.
دکتر غلامعلی حداد عادل در حاشیه این بازدید، تفاهم نامه کنسرسیوم صاحبان محتوا که به منظور تجمیع محتوای فرهنگی کشور تشکیل شده است را امضاء نموده و به عضویت مجمع تولید کنندگان محتوای کشور در آمد.
گفتنی است، حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در موسسه تبیان با استقبال خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و رسانه های گروهی مواجه گردید.

 

https://haddadadel.ir/news/2-29-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.