تاریخ انتشار: 5 مرداد 1371

انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما را منصوب فرمودند.

متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همانطور که بارها گفته شده، نقش و مسئولیت صدا و سیما به عنوان عمده ترین وسیله ی ارتباط همگانی ایجاب میکند که در برنامه های آن اعم از فرهنگی، دینی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی، علمی و غیره، سیاست و خط مشی سنجیده و درست و برخوردار از استحکام منطقی حاکم باشد تا صدا و سیما به معنای حقیقی کلمه،دانشگاه و وسیله ی رشد فکری و علمی و هدایت دینی و عملی جامعه گردد.

بدین منظورلازم است جمعی متشکل از صاحبنظران برجسته و صلاحیت دار، کار تعیین سیاستهای کلی و ترسیم خط مشی عملی این نهاد عظیم را عهده دار شوند. اکنون با تشکر از زحمات جناب حجهالاسلام آقای دعاگو در طول نزدیک به سه سال گذشته، اشخاص نامبرده در زیر را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما تعیین میکنم و این مسئولیت مهم و خطیر را به آنان محول می سازم:

حجج اسلام و آقایان: محسن دعاگو، محمد هاشمی، محمود محمدی عراقی، محمدجواد لاریجانی، محمد حسن زورق، مسیح مهاجری، عطاءالله مهاجرانی، مجید انصاری، غلامعلی حداد عادل، حسین شریعتمداری، احمد پورنجاتی، مهدی ارگانی، محمدهاشم رهبری، محمدعلی زم، ایرج شگرف نخعی، سیدمحمد صدر، محمود عبداللهی، مهدی فریدزاده، مهدی کلهر.

وظایف رئیس شورای سیاستگذاری سابق کماکان بر عهده ی جناب آقای دعاگو است. لازم است تأکید شود که شورای مزبور در امور اجرایی سازمان دخالتی نخواهد داشت و امور مذکور کلا در مسئولیت مدیر سازمان است که باید طبق سیاستها وخط مشی کلی ارائه شده از سوی شوری انجام گیرد. توفیقات همگی را از خداوند متعال خواستارم.

سیدعلی خامنه ای

https://haddadadel.ir/biography/about/1991-27-1992

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.