تاریخ انتشار: 5 مرداد 1390

آموزش و پرورش دستگاه انسان ساز است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش دستگاه انسان ساز است و باید نسلی طبق موازین شرعی تربیت کنیم.

دکتر حداد عادل در بیست و هشتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش کشور که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، افزود: شکل گیری انقلاب اسلامی برای این بود که عالم نوین به دست انسان نوین ساخته شود و انسان نوین در آموزش و پرورش تربیت می‌یابد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد، باید از کارهای سطحی، خرافی و احساسی پرهیز کنیم و نسلی را تربیت کنیم که عالم، دانا و دانشمند باشد تا در دنیای امروز بتواند از انقلاب اسلامی حمایت کند.

دکتر حدادعادل تأکید کرد، باید نسلی تربیت کنیم که مدیر باشد و بتواند کشور را اداره کند. وی گفت: نسل جدید باید دارای روحیه بانشاط، امیدوار، خوشبین و آینده نگر باشد و از مسلمان و ایرانی بودن خود احساس افتخار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اعتدال در سلامت جسم و روان نسل جوان، افزود: باید نسلی تربیت کنیم که از اعتدال برخوردار باشد.

دکتر حداد عادل درباره جایگاه معلم نیز اظهار داشت: عامل اصلی رسیدن به همه آرمان‌ها در آموزش و پرورش، معلم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین وظیفه در مدیریت کلان آموزش و پرورش را سامان بخشیدن به تربیت معلم عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون اختیار تربیت معلمان در سطح دانشگاه‌ها به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که از این پس این وظیفه به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی افزود: در دو سال گذشته با برنامه ریزی‌ها و تصمیماتی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده، اختیار تربیت معلم به آموزش و پرورش واگذار شده است.
دکتر حداد عادل افزود: این مصوبه به عملیاتی شدن نزدیک شده و انشاا… کار تربیت معلمان سامان گیرد.

https://haddadadel.ir/news/198-27-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.