تاریخ انتشار: 21 تیر 1390

موضوع فلسطین مهم‌ترین مسئله قرن حاضر و جهان اسلام است

دکتر حداد عادل رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر دوشنبه و در دومین روز از سفر خود به الجزایر در دیدار با «عبدالعزیر زیاری» رییس مجلس ملی مردمی الجزایر، مسئله فلسطین را مهم‌ترین مسئله قرن حاضر وجهان اسلام عنوان کرد.

دکتر حداد عادل در این دیدار ضمن ابلاغ پیام و دعوت «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران از رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر برای شرکت در پنچمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین در تهران، افزود: با توجه به تحولات جاری در برخی کشورهای اسلامی نباید موضوع فلسطین به حاشیه رانده شود.

پنچمین کنفرانس بین المللی حمایت از ملت فلسطین از سوی جمهوری اسلامی ایران در شهریورماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رییس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در سخنانی به اهتمام و توجه خاص جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق ملت فلسطین و گرامیداشت روز قدس از سوی ملت ایران پرداخت.

دکتر حداد عادل همچنین با اشاره به اینکه موضوع فلسطین برای دو ملت ایران و الجزایر از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا موضوع فلسطین مورد سوء استفاده دشمنان جهان اسلام قرار نگیرد.

رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، در بخش دیگری از سخنان خود سطح روابط سیاسی میان دو کشور را بالا ارزیابی کرد و در عین حال خواستار افزایش همکاری‌های اقتصادی برای رسیدن به سطح مطلوب شد.

«عبدالعزیز زیاری» رئیس مجلس ملی و مردمی الجزایر نیز در این دیدار ضمن اعلام علاقه و اراده سیاسی کشورش و همچنین حمایت مجلس ملی مردمی الجزایر از مواضع جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاری‌های سیاسی دو کشور را خوب ارزیابی کرد.

زیاری افزود: موضوع فلسطین برای الجزایر یک مسئله ملی تلقی و حمایت از حقوق ملت فلسطین برای مردم الجزایر از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس مجلس ملی و مردمی الجزایر ضمن قدرانی از اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق ملت فلسطین، علاقمندی الجزایر برای حضور و شرکت در پنچمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین در تهران را اعلام کرد.

در این دیدار که در محل مجلس ملی و مردمی الجزایر برگزار شد، طرفین ضمن بررسی شرایط کنونی جهان اسلام در خصوص تحولات جاری در برخی کشورهای عربی به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

https://haddadadel.ir/news/195-12-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.