تاریخ انتشار: 19 تیر 1390

اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است

دکتر حداد عادل رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بر گسترش روابط با الجزایر بوده است.

دکتر حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر یکشنبه در الجزیره افزود: روابط دو کشور ایران و الجزایر در حال حاضر در سطح مطلوبی قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران نزیک به ۵۰ سال است که به ملت الجزایر و مبارزات آن‌ها با استعمار به دیده احترام می‌نگرد، خاطر نشان کرد: اراده مقامات دو کشور بر توسعه همکاری‌های همه جانبه قرار دارد.

رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، بیان داشت: خوشبختانه همکاری‌های سیاسی دو کشور در حال حاضر در سطح بالایی قرار دارد.

دکتر حداد عادل در عین حال عدم توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و الجزایر را در دوری مسافت و بعضی ناهماهنگی‌ها میان نظام بانکی و اداری الجزایر با ایران عنوان کرد و ادامه داد: روابط اقتصادی ایران و الجزایر در حدی که مسوولان دو کشور در نظر دارند، متاسفانه توسعه نیافته است.

رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در بخش دیگری از سخنان خود به روند شکل گیری کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور در سطح معاون اول رییس جمهوری اسلامی از جانب ایران و نخست وزیر الجزایر پرداخت.

وی، در ادامه خاطر نشان کرد که در سفر سه روزه خود به الجزایر ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با خانم «زبیده خارباش» رییس الجزایری گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر با سایر مقامات و مسوولان این کشور در خصوص روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای، بین المللی، جهان عرب و جهان اسلام گفت‌و‌گو خواهد کرد.
دکتر حداد عادل در اولین سفر خود به الجزایر با روسای مجالس ملی و سنای الجزایر نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد داشت.

https://haddadadel.ir/news/194-10-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.