تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1401

جریانی سعی در ایجاد شکاف بین مدارس دولتی و غیردولتی دارد

رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مدارس اسلامی در جریان انقلاب اسلامی گفت: جریانی با تحریف واقعیت‌ها سعی در ایجاد شکاف بین مدارس دولتی و غیردولتی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افطار کانون مدارس اسلامی روز پنجشنبه مورخ ۱/‏۲/‏۱۴۰۱‬ برابر نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور مدیران و مؤسسان مدارس عضو در دبیرستان فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی طی سخنانی به نقش مهم و اثرگذار مدارس اسلامی در جریان انقلاب اسلامی اشاره کرد و با انتقاد از جریانی که با تحریف واقعیت‌ها سعی در ایجاد شکاف بین مدارس دولتی و غیردولتی دارند و وجود مدارس غیردولتی را مغایر با عدالت آموزشی می‌دانند، به واقعیت‌های موجود در مدارس اسلامی و توجه مربیان و مدیران این مدارس به تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و پرهیز از سوداگری در تعلیم و تربیت و گزینش دانش آموزان مستعد از بین خانواده‌های متدین در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

وی در تمثیلی نقش مدارس غیردولتی را به مثابه «سپاه» و نقش مدارس دولتی را مثابه «ارتش» دانست و وجود هر دو نوع این مدارس را برای نظام و تربیت جوانان انقلاب اسلامی ضروری دانست.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش مدارس غیردولتی به مشکلات اقتصادی مدارس اشاره کرد و این مشکلات را ناشی از نرخ زمین، مسکن و افزایش غیرقابل پیش بینی حقوق و دستمزدها دانست و مدارس را به پالایش راه حل های مناسب جهت خروج از این بحران‌ها دعوت کرد.

در پایان این جلسه، اعضای کارگروه اقتصادی کانون مدارس اسلامی گزارش اقدامات انجام شده جهت تأسیس صندوق پژوهش و فناوری را ارائه کردند.

https://haddadadel.ir/news/1903-23-2022

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.