تاریخ انتشار: 14 دی 1400

موسیقی زبان دل است و شهید سلیمانی سردار دل‌ها

دکتر غلامعلی حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، در رابطه با ساخت قطعات موسیقی در رثای شهید سلیمانی و موضوعات ملی و میهنی بیان کرد: موسیقی در همه جای دنیا زبان مسائل ملی و میهنی است و هنر شیپور حرکت است؛ همانطور که یک لشکر، گردان و هنگ را با شیپور همراه می‌کنند و راه می‌اندازند یک ملت را هم می‌شود با موسیقی همراه کرد.

وی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با جای خالی موسیقی خوب بیان کرد: با معرفی الگوهای خوب می‌شود نمونه‌های بد را از صحنه بیرون کرد و فضا را برای نمونه‌های خوب موسیقایی باز کرد. در موسیقی هنوز سره را از ناسره جدا نکردیم و موسیقی بسیار ظرفیت دارد برای اینکه بتواند در خدمت انقلاب قرار بگیرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه موسیقی زبان دل است افزود: موسیقی زبان دل است و شهید سلیمانی سردار دل‌ها است. مردم هر موسیقی‌ای را که ببینند حرف دل آنها را می‌زند می‌پذیرند. ویژگی‌های روحی و شخصیتی شهید سلیمانی، می‌تواند بهترین الهام‌بخش هنرمندان از جمله موسیقیدان‌ها باشد. همانطور که ارکستر سمفونیک صداوسیما قطعات فاخری را به احترام آن شهید اجرا کرده و توانست جنبه حماسی شخصیت او را در اذهان مجسم کند.

https://haddadadel.ir/news/1854-04-2022

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.