تاریخ انتشار: 4 تیر 1390

اساتید بسیجی مسئول انتقال مفاهیم انقلاب هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز اساتید بسیجی مسئولیت انتقال مفاهیم انقلاب را به جوانان بر عهده دارند.

دکتر حداد عادل در همایش بسیج اساتید در بوشهر اظهار داشت: عوض کردن نقشه سیاسی جهان یکی از کارهای اساسی انقلاب اسلامی بود که مردم دنیا به ما نگاه کردند که چگونه این ملت با رهبری خردمندانه امام راحل و همت مردم حکومت اسلامی تشکیل دادند و با نه گفتن به آمریکا و انگلیس روی پای خود ایستادند.

وی تصریح کرد: همت و اراده ملت ایران باعث شد که همه ملت‌های مسلمان با فریاد الله‌اکبر به خیابان‌ها بریزند و به دنبال خواسته به حق خود باشند. دکتر حداد‌ عادل اظهار داشت: به‌‌ همان اندازه‌ای که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین دستاورد ملت ایران است به‌‌ همان اندازه نیز توطئه و تبلیغات منفی علیه این انقلاب است که باید نسبت به دفع و خنثی کردن آن‌ها هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک بیش از ۱۲۰ شبکه مخالف ایرانی در دنیا با پول بیگانگان برای تخریب نظام و انقلاب طراحی شده‌اند و برای خاموش کردن چراغ انقلاب برنامه تدوین می‌کنند.

دکتر حداد عادل یادآور شد: این افراد همانند جادوگران فرعونی تمام تلاش خود را برای نابودی و برچیده شدن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به کار بسته‌اند ولی با هوشیاری ملت ایران و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی راه به جایی نمی‌برند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال غارت جوانان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های این نظام و کشور است گفت: هدف ملت ایران از انقلاب اسلامی تأمین استقلال کشور و خروج بیگانگان بود و این هدف را امام راحل از سال ۴۱ دنبال می‌کردند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب در همین مسیر حرکت می‌کنند.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران این بود که اختیارش را به دست مردم داد و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد.

دکتر حداد عادل اظهار داشت: تاریخ غم‌انگیز ۲۰۰ ساله ایران بیانگر تسلط و حاکمیت بیگانگان بر سرنوشت ما است و برای این انقلاب این افتخار بس است که حکومت پهلوی که انگلیس‌ها بنیانگذار آن بودند را سرنگون کرد.

وی گفت: ملت ایران به دنبال استقلال سیاسی، فرهنگی و نظامی بودند و خوشبختانه در این مدت ۳۲ سال نیز هیچ وقت هیچ قدرت بیگانه‌ای در سرنوشت کشور ما دخالتی نداشته و به ما امر و نهی نکرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه انرژی هسته‌ای برای کشور مفید است اضافه کرد: آنچه در مسئله انرژی هسته‌ای مهم است ایستادگی ما در مقابل زورگویی بیگانگان است.

وی یادآور شد: ما ملتی هستیم که سرنوشتمان را می‌خواهیم در دست بگیریم و با توجه به منابع طبیعی و انسانی موجود نباید در دنیا عقب مانده باشیم و دست نیاز به دیگران دراز کنیم و اجازه دهیم که آنان برای ما تصمیم بگیرند.

دکتر حداد عادل با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم خودمان باشیم و نوکری بیگانگان را قبول نداریم افزود: امروز ملت ایران به این هدفشان رسیده‌اند که این همه در دنیا با آنان دشمنی می‌کنند.

وی اضافه کرد: چقدر کوته نظرند مردمی که در این شیخ‌نشین‌ها می‌روند و فکر می‌کنند که ایران عقب افتاده است. بزرگ‌ترین عزت ملت ایران جرأت، قدرت و همتشان است و این دستاورد نیز نشات گرفته از استقلالی است که در سایه دین و دینمداری به وجود آمده است.

دکتر حداد ‌عادل تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم جامعه را به میدان تاخت و تاز بی‌فرهنگی غربی تبدیل کنیم و می‌خواهیم مطابق عقایدمان زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان این آب و خاک وقتی دیدند با سلاح گرم نمی‌توانند این ملت را شکست دهند از سال ۸۶ تا ۸۸ متوسل به دسیسه و جنگ نرم شدند و آخرین حربه آنان انتخابات ۸۸ بود که وقتی دیدند نامزد مورد نظرشان رأی نیاورد ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند ولی حاضر به بیان و ارائه استدلال نبودند.

دکتر حداد ‌عادل گفت: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و صبر این ماجرا و توطئه‌های دشمن را در سال ۸۸ خنثی و ملت را با هوشیاری هر چه تمام‌تر هدایت کردند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی ‌که تا دیروز در خدمت رژیم شاه بودند امروز به دفاع از زندانیان و آزادی آنان در ایران دلسوزی می‌کنند.

دکتر حداد عادل یادآور شد: آمریکایی که تا دیروز از جنایات ساواک و کشتار جوانان انقلابی ما حمایت می‌کرد امروز حرف از دلسوزی برای جوانان ایران و آشفتگی ایران می‌زند.

وی خطاب به اساتید بسیجی اظهار داشت: نسل امروز نسل گذشته را ندیده و جنایات دشمنان نظام را تجربه نکرده است. این شما هستید که باید به نحو مطلوبی به حوادث تاریخی این مملکت بپردازید و آنان را با حقایق آشنا کنید.

دکتر حداد ‌عادل با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه مورد هدف دشمن قرار گرفته است گفت: ملت ایران از همه قدرت‌های بزرگ طلبکارند و با عزت از انقلابمان دفاع می‌کنیم.
وی در خصوص واژه بسیج نیز تصریح کرد: بسیج ادامه آن روح انقلابی است که در قبل از انقلاب در مردم بود و بعد از آن نیز باید در مردم حفظ و تداوم یابد.

دکتر حداد عادل با تاکید بر اینکه حسن بسیج این است که پاک و مخلص باقی مانده است گفت: چقدر خوب است که شهید چمران نماد بسیج اساتید است چون او لیاقت این را داشت که در خدمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

وی در خصوص شهید چمران افزود: در زمانی که هنوز ارتش و سپاه خود را در جنگ نیافته بودند شهید چمران در‌‌ همان اول مقاومت را در خوزستان راه انداخت و جوانان متعهد انقلابی همچون پروانه‌ای به دور او گرد آمده بودند.

دکتر حداد ‌عادل یادآور شد: این فرمانده نظامی که روحی لطیف داشت هیچ چیزی از این انقلاب را برای خود نخواست و خالصانه در راه خدا و عزت اسلام جنگید و شهید شد.

وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس نهم در سال جاری نیز گفت: مجلس جای مهمی است و همه در مقابل آن وظیفه داریم و باید در این انتخابات نیز همچون گذشته هوشیار باشیم.

https://haddadadel.ir/news/180-25-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.