تاریخ انتشار: 3 مهر 1389

دفاع مقدس به عنوان پشتوانه ای برای حفظ نظام باید زنده بماند

دوران دفاع مقدس دورانی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و این باید به عنوان یک سرمایه و پشتوانه برای حفظ نظام همیشه زنده بماند.

دکتر حداد عادل عصر شنبه در همایش ‘دفاع مقدس،۳۱ سال پس از انقلاب’ که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع اساتید بسیجی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه هیچ وقت همه حقیقت دفاع مقدس معلوم نخواهد شد افزود: حقایقی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که کسی از آنها خبر ندارد، آنهایی که در سنگرها تنها به دور از هر خبرنگار و تشریفاتی بر سر ایمان خود ایستاده اند، جز خدا هیچ کس نمی داند چه کرده اند؟

امروز با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس انتظار نسلی که جنگ را ندیده است از شما اساتید این است که یک تحلیل منسجم و واقعی از این حماسه باشکوه به آنها ارایه کنید.
وی تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان از وارد ساختن جنگ تحمیلی به یک نظام نوپا شکست دادن انقلاب اسلامی بود، در واقع جنگ ادامه انقلاب از دید ما و از دید دشمن ادامه ایستادگی در برابر انقلاب بود.
دشمنان وقتی دیدند که با آن گارد شاهنشاهی و ارتشی که درست کرده بودند به سادگی نمی توانند جلوی ملت ایران را بگیرند ،تصمیم گرفتند تا با یک ارتش خارجی مقابل این مردم بایستند.
هزاران لشکر و تانک را وارد خوزستان کردند ، کشورهای منطقه را با خود همراه و تصور می کردند که در ظرف مدت یک هفته کار ایران تمام می شود ، اما این یک هفته تبدیل به هشت سال شد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ملت ایران، هیچ گناهی نداشت به جز اینکه به دنبال این حق طبیعی خود بود که بر سرنوشت کشورش حاکم شود، اما این خطر بزرگی برای استکبار بود چرا که می ترسیدند که دیگر ملت های تحت استعمار آنها نیز به فکر این بیافتند که به استقلال دست یابند.
آمریکا این جنگ هشت ساله را علیه نظام و ملت ما به راه انداخت ،چرا که از این ملت و انقلاب می ترسید و ضربه خورده بود، شاهی که جلو آنها خم می شد ،امروز جای خودش را به کسی داده بود که اولین حرفش استقلال کشورش بود.
ایران می توانست کانون الهام برای همه کشورهای اسلامی باشد که هست، خطر بیداری اسلامی و نفی سکولاریسم تن آمریکا و ایادی اش را لرزاند و این یک چالش بزرگ برای غرب محسوب می شد.
دکتر حداد عادل گفت: سرمایه داری غرب کجا می توانست استقلال کشورهای اسلامی را تحمل کند؟ آمریکا به هیچ قیمتی حاضر به تحمل این انقلاب نبوده و نیست و بر همین اساس جنگی را علیه نظام نوپا ایران و ملت آن که هنوز شیرینی پیروزی انقلاب در زیر دندان هایشان بود، به راه انداخت.
ظواهر نشان می داد که هیچ امیدی برای پیروزی در این انقلاب نیست، اما دیدیم که چگونه جوانان، مردان و زنان این سرزمین داوطلبانه راهی مناطق عملیاتی شدند ، سپاه و بسیج تشکیل شد، همافران هلیکوپترهای خود را تجهیز کردند و با تمامی ایمان وارد کارزار نبرد حق علیه باطل شدند.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیز نباید گمان کرد که رهبری به تنهایی می تواند کار این انقلاب را به سامان برساند ، رهبری که از امیرالمومنین توانمند تر نیست، امام (ره) و رهبری خودشان را خدمتگذار کوچک معصومین می دانستند و هیچ گاه خود را با آنها قیاس نمی کنند.
حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارزنده مقام معظم رهبری به اسلام و انقلاب اشاره کرد و افزود : این سید عزیز ما مگر چه می گوید که برخی ها تحمل ندارند؟ از داخل و خارج از کشور در اعتراض به رهبری نامه می نویسند تا قداست ایشان را بشکنند که این عین مطلوبیت آمریکا است.
در مجلس ششم شورای اسلامی حتی چپی ها نیز در محافل شان اعلام می داشتند که انصافا بعد از امام (ره) هیچ روحانی به اندازه مقام معظم رهبری شرایط ایشان را ندارد.
آیا رهبری مال اندوزی کرده؟ مقام طلبی کرده؟ زهد و تقوی ندارد؟دنیا را نمی شناسد؟ با فرهنگ نیست ،از تاریخ خبر ندارد؟ چه کرده که برخی اینگونه می کنند.
حداد عادل افزود : آنها به دنبال چه چیزی هستند بیایند و مطالباتشان را بیان کنند ، جز اینکه وسوسه دنیا آنها را تحریک کرده دیگر چه چیزی دارند.
اگر می خواهیم که این انقلاب به سرنوشت حکومت علی(ع) دچار نشود باید همین راه یعنی تبعیت از مقام معظم رهبری را ادامه دهیم ، پشت سر رهبری بایستیم و اجازه ندهیم که شیطان در دل های ما نفوذ کند.
در ادامه این مراسم از سه تن از اساتید بسیجی دانشگاه شهید چمران اهواز که سالها در جبهه حق علیه باطل شرکت داشتند، تجلیل شد.

 

https://haddadadel.ir/news/18-25-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.