تاریخ انتشار: 24 خرداد 1390

وزارت ورزش ربطی به تفحص از تربیت‌بدنی ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به‌زودی گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت‌بدنی تقدیم هیئت رئیسه می شود گفت که نباید به‌خاطر برخی سوء تفاهمات، فضای کشور به فضای تشنج میان قوا تبدیل شود.

پس از آنکه نامه گلایه‌آمیز رئیس جمهور در معرفی وزیر ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس قرائت شد، تعدادی از نمایندگان به بیان تذکراتی در اعتراض به گلایه‌های رئیس جمهور در این زمینه پرداختند.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی طی تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: اگر مقداری به این موضوع توجه کنیم متوجه می‌شویم که مشکل اصلاً وزارت ورزش و جوانان نیست.

 

وی افزود: رئیس جمهور گفته که مجری در مقام اجرا تفسیر خودش را دارد در حالی که این تفسیر برخلاف اصل ۷۳ قانون اساسی است.

کواکبیان همچنین گفت: این مسئله باید حل شود و مجلس و شورای نگهبان و مقام معظم رهبری باید موضوعات بین مجلس و دولت را حل کنند و تمام تصمیمات و اتفاقاتی که بعد از مصوبه تأسیس وزارت ورزش و جوانان رخ داد، خلاف است.

کواکبیان همچنین گفت:‌ خواهش بنده این است که آقای حداد عادل بگویند که چرا گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از تربیت بدنی در صحن علنی مجلس قرائت نمی‌شود.

به گفته وی، اصل مسائل وزارت ورزش و جوانان به خاطر همان تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی بود.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس در خاتمه سخنانش گفت: مقام ریاست مجلس در دفاع از کل مجلس است و در خصوص معرفی وزیر ورزش و جوانان به تک تک نمایندگان توهین شده و باید دفاع شود.

در ادامه رئیس مجلس از دکتر حداد عادل خواست که در خصوص سؤال کواکبیان توضیحاتی را ارائه دهد.

دکتر حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی فرآیند طولانی داشت که در کمیسیون روند آن طی شد و آماده تقدیم به هیئت رئیسه مجلس است.

وی افزود: ‌اختلاف نظراتی در زمینه این تقاضا وجود داشت که در حال حاضر به نتیجه رسید و ما این تقاضا را تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنیم.

دکتر حداد عادل با تأکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی ربطی به مسئله فعلی ندارد، گفت: موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی ربطی به تأسیس وزارت ورزش و یا عدم تأسیس این وزارتخانه ندارد.

وی با ذکر این نکته که به زودی این تقاضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود گفت: بنده می‌خواهم سؤال کنم که چقدر از دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گذشته است که ایشان همه نمایندگان را توصیه به همکاری کرده‌اند.

وی افزود: ما نباید بر اساس برخی مسائل و سوء‌تفاهمات فضای کشور را به فضای تشنج میان قوا تبدیل کنیم و در حال حاضر که وزیر ورزش و جوانان معرفی شده، بهتر است موضوع را به مجرای خودش بیندازیم و خوراک تبلیغاتی در این زمینه برای رسانه‌های خارجی درست نکنیم.

https://haddadadel.ir/news/178-14-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.