تاریخ انتشار: 2 خرداد 1390

قشر جوان، عامل اصلی رشد، پیشرفت و استقلال کشور است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جوانان را موتور محرکه رشد و توسعه کشور دانست و گفت: قشر جوان نیروهای اصلی و کارآمد رشد، پیشرفت و استقلال کشور هستند که توجه به ظرفیت‌های عظیم این قشر در راستای تحقق برنامه‌های توسعه کشور، ضروری است.

دکتر حداد عادل روز یکشنبه در همایش تجلیل از ۳۱۳ جوان نخبه و بر‌تر لرستان در خرم آباد، افزود: جوانان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند که باید با برنامه ریزی مشخص، زمینه بهره‌مندی از این توانمندی در راستای توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد. وی ایمان به خدا، تقوی و دینداری را از نیازهای اصلی دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب دانست و به جوانان توصیه کرد چراغ ایمان را در دل خود روشن نگاه دارند و برای آسایش و عزت خود و کشور بیش از پیش تلاش و کوشش کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی (ع) از جوانان خواست علی زمان خود را که با تمام وجود برای کسب رضای خدا و پیشرفت کشور تلاش می‌کند، یاری کنند.

دکتر حداد عادل در ادامه ضمن مقایسه وضعیت کشور در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خطاب به جوانان اظهار داشت: فرق ما با شما جوانان در این است که ما دوران طاغوت را درک کردیم و با مقایسه زمان فعلی با آن زمان، قدر و ارزش انقلاب را بهتر می‌دانیم و بر استقلال و عزت کشور افتخار می‌کنیم، اما شما در یک جامعه اسلامی متولد شدید و باید همواره به دنبال فتح قله‌های افتخار باشید.

وی با بیان اینکه تعصب طایفه‌ای با توسعه و پیشرفت منافات دارد، گفت: متاسفانه لرستان متناسب با ظرفیت‌های خود رشد نکرده و توسعه و عمران سرزمین سه هزار چشمه لرستان، نیازمند تلاش و همکاری موثر جوانان این دیار است.

دکتر حداد عادل اظهار داشت: استاندار لرستان نه به عنوان «دهمرده» بلکه به عنوان «صد مرده» در سیستان و بلوچستان شبانه روز خدمت کرد و اینک با کمک شما لرستان را متناسب با ظرفیت و توانایی‌های آن توسعه خواهد داد.

وی همچنین استان لرستان را مهد تمدن، فرهنگ و دیار عاشقان ولایت و تشیع دانست و با قرائت شعری در وصف جوانان به سخنان خود خاتمه داد.

https://haddadadel.ir/news/170-23-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.