تاریخ انتشار: 26 مهر 1400

مسئولان نسبت به زبان فارسی غیرت داشته باشند

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی گفت: در هفته های اخیر بزرگداشت هایی مانند روز حافظ، روز شهریار و زبان و ادب فارسی و … داشته ایم که می توان از این روزها در راستای افزایش منزلت زبان فارسی در جامعه استفاده و بهره کافی برد؛ به این معنا که شهرداری ها می توانند با نصب تابلوهای مختلف در سطح شهر به استفاده و بهره گیری از زبان فارسی تاکید داشته و در حفظ و صیانت از این زبان اهتمام داشته باشند و از طریق این تابلوها روز زبان فارسی را به صورت گسترده اعلام کرده و توجه مردم را به آن جلب کنند.

دکتر غلامعلی حداد عادل افزود: وقتی در این زمینه در سطح شهر فرهنگ سازی شود تخلفات از سوی اصناف و عدم استفاده از زبان فارسی هم کاهش پیدا می کند.

وی گفت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حال حاضر با سازمان ها و دستگاه های مختلف جلساتی برگزار می کند. زبان فارسی باید از نظر مسئولان اهمیت خود را پیدا کند و نسبت به آن غیرت داشته باشند.

حدادعادل افزود: مسائل زبان فارسی دو دسته است. دسته اول که پیچیده و فنی است و نیاز به تنظیم و تدوین قانون و یا اصلاحیه قانون و هماهنگی میان دستگاه های مختلف دارد و دسته دوم که از بدیهیات است و غیرت و تعصب و عشق به ملیت را می طلبد. بخشی از توجه به زبان فارسی به غیرت و تعصب به زبان فارسی مرتبط است.

 

https://haddadadel.ir/news/1662-18-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.