تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1390

کلنگ زنی مجموعه فرهنگی اصفهان و شیخ بهائی

عملیات ساخت مجموعه فرهنگی اصفهان و شیخ بهائی طی مراسمی با حضور دکتر حداد عادل در اصفهان آغاز شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی این دو طرح فرهنگی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر که کشور به دست اصولگرایان هدایت می‌شود اقدامات چشمگیری در کلیه زمینه‌ها صورت گرفته است.

دکتر حداد عادل همچنین با تأکید بر احداث فرهنگستان زبان فارسی در اصفهان بیان داشت: در فرهنگستان زبان فارسی در تهران هر استادی که فوت می‌کند، مجموعه کتابخانه وی را به فرهنگستان انتقال می‌دهند و با وجود اساتید برجسته در اصفهان ایجاد چنین مجموعه‌ای در این شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه اصفهان دوران طلایی خود را طی می‌کند گفت: شهرداری اصفهان در هشت سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای در حوزه فرهنگی انجام داده و شاهد پیشرفت‌های فرهنگی در این شهر هستیم.

دکتر حدادعادل با اشاره به اینکه انتخاب «روز اصفهان» همزمان با ولادت شیخ بهائی بسیار مناسب است تصریح کرد: هر آنچه در شیخ بهائی وجود دارد در اصفهان متجلی است چرا که اصفهان مرکز سیاست، دیانت، فقاهت و مرکز هنر و معماری و مهندسی می‌باشد و این خصوصیات در شخصیت شیخ بهائی نیز بارز است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت خیرین کتابخانه ساز برای احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی اقدام پسندیده‌ای است که اولین بار در کشور، در اصفهان این مهم رخ داده است.

https://haddadadel.ir/news/160-29-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.