تاریخ انتشار: 20 تیر 1400

هدف مدارس اسلامی تربیت نیرو برای نظام است

رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی با اشاره به اینکه مدارس اسلامی هدفشان این است که برای این نظام نیرو تهیه کنند تصریح کرد: مدارس مسائل گوناگونی دارند اما هنوز در بین نیروهای انقلاب افرادی هستند که در اصل موضوع تردید جدی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل، رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی صبح یکشنبه در نشست مجمع عمومی هیئت امنای مدارس اسلامی گفت: اگر امروز می‌توانیم کار کنیم به برکت انقلاب و شهداست و باید قدر بدانیم.

حداد عادل بیان کرد: در این روزها آیت الله رئیسی به دنبال تشکیل دولت خود است اما بدانید که برای نیروی انسانی مناسب باید ۳۰ سال زحمت کشیده شود تا بتواند به مردم خدمت کند یعنی از بدو تولد باید تربیت درستی داشته باشد تا بتواند به مردم خدمت کند.

رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی عنوان کرد: افرادی که نیرو تربیت می‌کنند بدانند که کارشان در بطن انقلاب است.

وی تصریح کرد: من به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو شورای عالی و نظارت سیاست گذاری بر مدارس غیر دولتی هستم و باید چند نکته را متذکر شوم.

حداد عادل با اشاره به اینکه ما پنج نوع مدرسه غیر دولتی داریم اظهار کرد: یک دسته مدارس کم اثر هستند، دوم مدارسی که از نظر آموزشی موفق هستند اما دغدغه جدی ندارند، نوع سوم دسته مدارسی هستند که برای دگراندیشان و مخالفان انقلاب آنجا سربازگیری می‌کنند، دسته چهارم مدارس دینی که آموزش احکام و قرآن دارند اما کاری به انقلاب و مسائل سیاسی ندارند، و دسته پنجم مدارس اسلامی که اسلام را آنطور که امام خمینی فهمیده بود و مقام معظم رهبری بیان کرده اند، می دانند؛ یعنی اسلام اعتقادی، ولایی و اسلامی.

وی با بیان اینکه مدارس اسلامی هدفشان این است که برای این نظام نیرو تهیه کنند تصریح کرد: مدارس مسائل گوناگونی دارند اما هنوز در بین نیروهای انقلاب افرادی هستند که در اصل موضوع تردید جدی دارند و اساس این مدارس را زیر سوال می‌برند و معتقدند که این کار با عدالت آموزشی مغایرت دارد و مدارس خصوصی تبعیض را در جامعه بیشتر می‌کند.

رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی خاطرنشان کرد: نظام ما هنوز به یک نظریه درستی در باب اقتصاد آموزش و پرورش نرسیده است و متأسفانه در حال حاضر مدارس دولتی نه از نظر آموزش و نه اخلاقی موفق نیستند.

وی گفت: رهبری در پیامی که سال گذشته روز معلم داشتند متذکر شدند که «من توصیه می‌کنم آموزش و پرورش آن قدر به مدارس دولتی توجه کند که مردم رغبت داشته باشند فرزندانشان را در آن مدارس ثبت نام کنند.»بنابراین تا زمانی که سطح مدارس دولتی ارتقا پیدا نکند رغبتی برای ثبت نام هم وجود ندارد.

حداد عادل در خصوص عدالت آموزش بیان کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت فوق العاده مسکن تمام پنج طیف مدارس با بحران مالی مواجهند.

وی گفت: در خصوص مدارس اسلامی بسیار خرسندم که تغییرات مثبتی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۶۰ مدرسه در اختیار این مجمع است افزود: حال امروز آموزش و پرورش حال فردای کشور است و همه کشورهای پیشرفته بر آموزش و پرورش تمرکز می‌کنند.

رئیس مجمع عمومی هیئت امنای کانون مدارس اسلامی بیان کرد: به این مجمع پیشنهاد می‌کنم فکر کنید و دنبال کنید که دانشکده تربیت معلمی داشته باشیم؛ اگرچه دوره های کوتاه مدت خوب آموزشی داشته ایم اما باید به کمک دولت در جهت تربیت معلم برویم چراکه در حال حاضر ظرفیت تربیت معلم بسیار کمتر از نیاز آموزش و پرورش است.

حداد عادل اظهار کرد: در چهار سال آینده بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار معلم برای کشور نیاز داریم اما کل فرهنگیان ما به ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد و یکی از مسائل مهم ما تأمین نیروی مناسب در این زمینه است بنابراین تأسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق با محوریت تربیت معلمان کارآمد بسیار حائز اهمیت است.

https://haddadadel.ir/news/1552-11-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.