تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1390

پیام دکتر حداد عادل به مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان

پیام آقای دکتر حداد عادل به بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان

دانش آموزان استان خراسان رضوی

 

برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان دانش آموزان استان خراسان رضوی در جغتای فرصت مناسبی است تا بار دیگر بر لزوم آشنا ساختن نسل جوان و خصوصا دانش آموزان کشور با قرآن کریم تاکید شود.

قرآن مجید، ضامن مجد و عظمت و وحدت امت اسلام است. این کتاب الهی که معجزه جاودانه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی ا… علیه و آله و سلم است منشور اعتقادی و سند جهان بینی مسلمانان و شناسنامه هویت معنوی ماست.

اکنون که به برکت انقلاب اسلامی راه برای ورود به عالم نورانی قرآن گشوده شده وظیفه همگان این است که با استفاده از همه امکانات و فرصتها، قرآن را که در گذشته مهجور مانده بود، به صحنه آورند و حقایق آسمانی آن را بر دل و جان و جهان مسلمانان حاکم سازند.

اینجانب با تبریک به دانش آموزانی که در استان شهید پرور و معارف پرور خراسان رضوی برای شرکت در مسابقات قرآن و معارف اسلامی برگزیده شده اند،از آنان درخواست می کنم به موازات تلاش برای تلاوت نیکوی قرآن، به آموختن زبان عربی نیز به صورت جدی همت گمارند و کوشش کنند معانی آیات کریمه کتاب الهی را درک کنند. همچنین توصیه می کنم همیشه در کنار تلاوت آیات قرآن، ترجمه آیات را نیز با لحنی مؤثر در مجالس قرآنی قرائت کنند تا ترجمه خوانی در کشور ما مرسوم شود و به سنتی پایدار مبدل شود.

از مسئولان و مدیرانی که در اجرای این مسابقات و در مراحل قبلی آن سهیم بوده اند نیز سپاسگزاری می کنم و موفقیت همه را در خدمت به قرآن و اسلام و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی که میراث امام راحل ماست، از خداوند کریم مسئلت می کنم.

https://haddadadel.ir/messages/155-27-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.