تاریخ انتشار: 14 تیر 1400

تیم کاری آیت‌الله رئیسی باید دارای روحیه جهادی باشند

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در نشست ستاد تشکل‌های مردمی پیروان ولایت گفت: باید یک تیم کاری انتخاب بشوند و همسو با آیت الله رییسی و دارای یک روحیه جبهه و جهادی باشند. از یکسو جوان گرایی رعایت شود و از سوی دیگر طوری باشد که اشخاص با تجربه‌ به میدان بیایند که تجربه‌شان به کار بیاید و طرد و حذف نشوند.

دکتر غلامعلی حدادعادل در این نشست که با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، دکتر حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، حسن مشتاقی مسئول ستاد تشکل‌های مردمی پیروان ولایت، علیرضا پورابراهیمی و حجج اسلام محمدحسن اختری، سیدمحمد حسینی قزوینی، سیّدمصطفی میرلوحی، علیرضا امینی، حسین رییسی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد گفت: تیم همراه آیت‌الله رییسی باید دارای یک روحیه انقلابی و جهادی باشد.

وی گفت: فرصتی داده شد که همگان را زیارت کنم و به آقایان علما و خواهران و برادران گرامی عرض ارادت کنم. همچنین جا دارد که یاد کنم از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر که دیروز سالگرد شهادت شان بود. باید از حضرت آیت الله خزعلی یادی هم بکنیم و درخواست کنیم این را که بنده استنباط کردم بحث بحث انتخابات است که دوستان گزارش کار خود را می‌دهند. بنده هم خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و یک پیروزی نصیب جبهه انقلاب شد. هیچ وقت این حجم از پیروزی را پیش‌بینی نمی‌کرد چه در ریاست جمهوری و چه در شورا‌های شهر و میاندور‌های خبرگان و این را تبریک می‌گویم به محضر مقام معظم رهبری و همه مردم شریف ایران.

حدادعادل افزود: در عین حال باید تبریک گفت به کسانی که دل در گروی انقلاب دارند. تصور خودمان این است که یک تغییری در جغرافیای سیاسی کشور حاصل خواهد شد. یعنی ۲۸ خرداد را می‌توانیم یک نقطه‌ی عطفی تصور کنیم برای عبور از یک دوره متفاوت دیگر؛ و چندین مسئله هست که باید در دستور کار همه دلسوزان انقلاب و نیرو‌های فعال سیاسی قرار بگیردکه مهمترین و فوری‌ترین آن‌ها دولت آقای رییسی و برنامه‌هایی است که باید اجرا بشود نتیجه اجرای این برنامه‌ها این مسئل‌های است که ما برای تصمیم‌گیری یک ماه بیشتر فرصت نداریم و خب با این همه مشکلاتی که کشور به صورت انباشته دارد باید خیلی دقیق بود.

وی گفت: واقعیت این است که مشکلات کشور کم نیست که در رأس همه آن‌ها مشکلات اقتصادی است و در کنار این مشکلات انباشته یک توقع و انتظار در مردم دیده می‌شود و به این توقع دامن زده می‌شود که این احساس در مردم هست که در عرض دو یا سه ماه همه این کار‌ها باید درست بشود، همه چیز خوب بشود و یک معجزه‌ای صورت بگیرد. هم انتظارات مردم فراوان است و هم امکانات زیاد نیست؛ لذا باید یک تیم کاری انتخاب بشوند و همسو با آیت الله رییسی و دارای یک روحیه جبهه و جهادی باشند. از یکسو جوان گرایی رعایت شود و از سوی دیگر طوری باشد که اشخاص با تجربه‌ به میدان بیایند که تجربه‌شان به کار بیاید و طرد و حذف نشوند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار کرد: خوشبختانه یک وفاق کلی بین دولت و مجلس وجود دارد یعنی ما هیچ وقت چنین همسویی بین مجلس و دولت را شاهد نبودیم. بدنه مجلس آماده همکاری است. رئیس مجلس قبل از انتخابات این همراهی را نشان داده و در حال حاضر هم ایشان آماده‌ی همفکری و همراهی است و این جای شکر دارد.

وی تاکید کرد: حالا در کنار این مسئله فوری چندتا مسئله دیگر هم هست که در ذهن‌ها باید باشد. بد نیست. یکی اینکه در جبهه رقیب در جبهه اصلاحات چه اتفاقی افتاده در این چند ساله اخیر و ما این را چطور باید فهم کنیم و تعبیر ما از این اتفاقی که افتاده چیست. خودشان در داخل خودشان چه تعبیری دارند و آیا میشود رفتار آن‌ها را در کوتاه مدت و درازمدت پیش بینی کرد نسبت به دولت آقای رئیسی چه واکنشی نشان خواهند داد آیا همه‌شان یک جور فکر میکنند و باز در داخل آن‌ها فکر‌های متفاوتی است.

وی در خاتمه گفت: در هر حال من فکر کردم این را عرض کنم و اگر حاج آقا صدیقی اجازه بدهند من خواهش می‌کنم خواهران و برادرانی که در این جلسه حضور دارند، اگر در این انتخابات نسبت به شورای ائتلاف سؤال و یا شبهه و ابهامی در ذهنشان مانده و یا در فضای مجازی چیزی دیده و شنیده‌اند، اگر مصلحت می‌دانند و فرصت هست مطرح کنند. بنده تا جایی که میدانم عرض می‌کنم. یا اگر انتقاد، توصیه و تذکری باشد بفرمایید استفاده می‌کنم در حضور نیرو‌های بااخلاص انقلاب که افتخار پیروی از ولایت و خدمتگزاری به غدیر را دارند و خدمتگزار آستان امیرالمؤمنین هستند اظهار نظر ایشان برای من محترم است.

https://haddadadel.ir/news/1535-05-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.