تاریخ انتشار: 6 تیر 1400

وفاق و صداقتی عمیق بین آقایان رئیسی و قالیباف وجود دارد

دکتر حدادعادل در جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه در این انتخابات خدا و مردم حجت را بر ما تمام کرده‌اند گفت: مردم مشکلات دارند و رفع این مشکلات هم ساده نیست و گذشتن از این‌ها مساعی همه را می‌خواهد و همه باید جهادی کار کنند و باید دولتی روی کار باید که بدنه دولت مانند رزمندگان و ایثارگران جنگ و جبهه کار کنند و هیچ عذری پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور نمایندگان منتخب مجلس خبرگان تهران، اسماعیل کوثری نماینده منتخب میان دوره ای تهران، ۲۱ عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر و اعضای کمیته انتخاب و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این نشست با بیان اینکه باید یادمان باشد در چه روزگار، فضا، تاریخ و جغرافیایی مدعی خدمتگزاری به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم، گفت: بیش و پیش از هرچیز باید شاکر درگاه خدا باشیم و امام(ره) به ما یاد داد که باید پیروزی و موفقیت را از خدا بدانیم و شکر نعمت پروردگار هم عمل به وظیفه‌مان است.

وی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد واقعیت‌های چندلایه و متنوعی دارد که هرکدام باید در جای خود تجزیه و تحلیل شود و از همه مهمتر حضور مردمی است که ۸ سال شرایط سخت را تحمل کردند و حال باید پای صندوق های رای می‌آمدند. مردمی که رسانه های بیگانه ذهن آنها را پر کرده بودند تا بین آنها و نظام فاصله بیاندازند و بیش از ۱۰ سال است در زیر فلج کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ قرار دارند. تحریمی که در پی آن است تا مردم را عاصی و یاغی کند و در برابر نظام قرار دهد و این آخرین راه استکبار جهانی بود که این ملت دست از انقلاب بردارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار جهانی و عقبه داخلی آن سالهاست که برای انقلاب هزینه ایجاد می‌کنند و صورت‌حسابش را به پای انقلاب می‌نویسند، گفت: این مردم با این ذوق و شوق در انتخابات شرکت کردند و این در حالی است که بیش از ۳ میلیون مردم در عرض ۱۴ ماه اخیر مبتلا به کرونا شدند و ۸۰-۹۰ هزار نفوس انسانی از دست رفته و در همه جای دنیا کرونا در انتخابات اثر کرده و در ایران هم درصدی از مردم در هر صورت احتیاط کرده و شرکت نکرده‌اند و با این حال حدود ۵۰ درصد مردم حضور بیابند این خودش برای همه دنیا پیام دارد.

وی با اشاره به انتخابات اخیر در فرانسه تصریح کرد:‌ فرانسه ای که از انقلاب کبیر فرانسه تا امروز پرچمدار دموکراسی است و آنها دموکراسی را یاد امریکایی ها دادند، حالا ۶۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکرده‌اند ولی در ایران با این فشارها حدود ۵۰ درصد شرکت کرده‌اند.

حدادعادل با بیان اینکه این انتخابات نقشه سیاسی داخلی کشور را تغییر داد، گفت:‌ باید آرایش سیاسی داخل کشور بازتعریف شود و تصوراتی که ما از خرداد ۷۶ تا امروز داشتیم برای بانیان خود خرداد ۷۶ هم فروریخت و این‌روزها همه از اتفاق پیش آمده مبهوت هستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه حس می‌کنم روز دیگری فرا رسیده و باید معنای آن را درک کنیم که چه اتفاقی افتاده که با اینهمه تبلیغات و هنجارشکنی مردم امدند و حضور پیدا کردند و رای درستی هم دادند. نه تنها در داخل کشور یک زیر و رویی شد و تحول اساسی اتفاق افتاده، بلکه در خارج کشور هم این انتخابات اثر مثبت داشت و محاسبات را عوض کرد.

وی افزود: اتفاقی که با این انتخابات در ایران افتاد در مذاکرات هسته‌ای هم موثر خواهد بود و نمایندگان دولت جدید در مذاکرات با دست پرتری با طرف مقابل صحبت خواهند کرد و اینها همه سرفصل‌هایی هست که باید مطالعه شود.

حدادعادل با بیان اینکه مدتهاست حس کرده‌ایم که کشور نیازمند یک نهاد سیاسی گسترده است که بتواند در عرصه سیاسی در کنار سایر نهادها با وظیفه انقلابی اش عمل کند، گفت: کشور ما از نظر امنیتی و نظامی و خیلی از ابعاد دیگر نهادهای مستقر موفقی دارد ولی حس میکنم از حیث داشتن یک تشکیلات سیاسی گسترده مردمی، ضعیف هستیم و این احساس از حدود سال ۹۴ در برخی دلسوزان و فعلان عرصه سیاسی شدیدتر شد و بعد از انتخابات مجلس دهم با جمعی از همین بزرگان جلسات متعددی داشتیم که در نهایت به تاسیس جمنا منجر شد. جمنا هم در سال ۹۶ با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی از آیت‌الله رئیسی حمایت کرد که گرچه ما نتوانستیم به دلایل گوناگون موفق به پیروزی شویم ولی بیش از ۱۶ میلیون رای آیت الله رئیسی ما را برای ادامه آن راه راغب کرد.

وی افزود: بعد انتخابات ۹۶ با آسیب‌شناسی و جرح و تعدیل در مدل جمنا، به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی رسیدیم که اولین آزمون آن انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که با کسب ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس توانستیم مجلسی تشکل دهیم که به فرمایش رهبر انقلاب، مجلس تراز انقلابی است. حال ممکن است در عرض ۱۴ ماه چند خطایی هم صورت بگیرد که این‌ها حداقلی است اما اگر بخواهم تنها به یک خدمت این مجلس اشاره کنم، قانون اقدام راهبردی در رفع تحریم‌های هسته‌ای است که خود این دولت اثر این قانون را در مذاکرات هسته ای مشاهده کرد و مجلس عزت کشور را نشان داد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: کشور ما به یک نهاد سیاسی فعال و هوشمند نیاز دارد که کارش فقط این نباشد که در موقع انتخابات تابلویی را بالا بیاورد و با تمام شدن انتخابات تا انتخابات بعدی ناپدید شود. باید نهادی باشد که به همه ابعاد سیاسی و اجتماعی توجه کند و انتخابات یکی از مواقف کارش باشد.

حدادعادل با تاکید بر اینکه گام دوم ما در انتخابات در شورای ائتلاف ۲۸ خردادماه بود و دعا می‌کردیم در این مرحله هم موفق شویم،‌ گفت: آنچه اتفاق افتاد بیش از انتظار ما بود. موفقیت ۸۰ درصدی فهرست‌های شورای ائتلاف در انتخابات شوراهای شهر و راهیابی همه ۲۱ نامزد شورای شهر تهران از فهرست این شورا موفقیت بزرگی است که حاصل تلاش‌های اعضای شورای ائتلاف در سراسر کشور است.

رئیس شورای ائتلاف ادامه داد: میزان رای اعضای فهرست ائتلاف در تهران را با باقی فهرست‌ها مقایسه کنید. در حالی که در فهرست ما آخرین نفر یعنی کمترین رای بیش از ۲۵۰ هزار رای دارد، در برخی فهرست‌های دیگر که مدعی رقابت بودند کمتر از ۳ هزار رای را شاهد هستیم.

وی افزود: این خیلی افتخارآمیز است و جای شکر و تشکر دارد که مردم تهران به نام و عنوان شورای ائتلاف اعتماد کردند. شورای ائتلاف نامی است که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند و باید این را قدر بدانیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به دیدارش با آیت‌الله رئیسی در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی خواستم از جلسه مجمع بیرون بیایم، خدمت آیت‌الله رئیسی گفتم به چنین جلسه‌ای می‌روم و ایشان مخصوصا به من فرمودند که «سلام بنده را خدمت حاضران جلسه ابلاغ کن و از برادران و خواهرانم از طرف من تشکر کن» و من هم این سلام را منتقل می‌کنم.

حدادعادل با بیان اینکه مردم با داشتن یک برگه فهرست شورای ائتلاف بی‌نیاز از این شدند که در میان انبوه فهرست‌ها و اسامی به تردید بیفتند، گفت: این اعتماد مردم خیلی شیرین است و به همین اندازه مسئولیت‌آور است و باید بدانیم ملت انقلابی در سراسر کشور به عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلابی اعتماد کرده است و در کل کشور ۸۰ درصد از اعضای راه یافته برای عضویت در شوراهای اسلامی مراکز استانها و شهرها کسانی هستند که شورای ائتلاف آنها را به مردم معرفی کرده است.

وی افزود: هدف ما باید خدمت به انقلاب و ارزشهای انقلاب بدون چشم‌داشت و سهم‌خواهی باشد و ما در شرایط ائتلاف تنها چیزی که به آن فکر نمی کنیم و هیچوقت در دستور نگذاشته ایم این است که بگوییم سهم ما چه می شود. الان که دولت به پیروزی رسیده است و ما اصلا در مخیله‌مان نیست که بگوییم رفقا و گروه و حزب ما باشد و الان هم به دنبال کمک به آیت‌الله رئیسی هستیم و البته یکی از کمک ها این است که به ایشان پیشنهاد دهیم از چه نیروهایی در چه تخصص‌ها و زمینه‌هایی استفاده کند ولی به هیچ وجه در معرفی این نیروها این ملاک را در نظر نمی‌گیریم که رفیق ما و جزو گروه ما و عضو شورای ما باشد و همان شایسته‌سالاری و انقلابی بودن و خدمتگزار و پاک بودن ملاک ماست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه در این یکسال و دو ماهی که از انتخابات مجلس تا انتخابات ۲۸ خرداد گذشت با اتفاقاتی مواجه بودیم که ما را آزار داد و نگران کرد. بنده به دوستانی که عنوان دیگری را مطرح می کردند و تشکیلات دیگری را برپا کردند حرفم این بود که این عنوان موفقیتی به دست آورد که متعلق به انقلاب است و آن را حفظ کنید و همانطور که در انتخابات مجلس باهم بودیم در انتخابات بعدی هم باهم باشیم و اگر جایی از کار هم ایرادی دارید بیایید استدلال کنید و همدلی کنید و اشکالات را برطرف کنید ولی راه دیگری را درپیش نگیرید.

حدادعادل با اشاره به تلاش برای وحدت در جریان نیروهای انقلابی تصریح کرد:‌ ده‌ها جلسه برگزار کردیم و نامه نوشتیم و با بزرگانی در تهران و قم گفت‌وگو کردیم و واسطه هایی برانگیختیم ولی نشد. امیدوارم کاری که در این یک سال و چند ماه نشد از این به بعد بشود و حالا که نیروهای انقلاب اسلامی در مصدر کار در شوراهای شهر و ریاست جمهوری می‌شوند دیگر تفرقه نداشته باشیم.

وی افزود: ما در معرفی نامزدهای خبرگان هم بنایمان بر این بود که نظر جامعه مدرسین را کافی بدانیم و وقتی جامعه مدرسین برای مردم مرجع تقلید معرفی می کند معرفی کردن نامزد برای خبرگان برایمان کفایت می‌کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه واقعا بنده که همکاری با آقای کوثری را تجربه کرده بودم وقتی شنیدم ایشان قدم به میدان گذاشته از ایشان خواهش کردم که حتما این کار را بکنند، اظهار داشت: در جلسه‌ای استدلال کردیم که همه باید پشت سردار کوثری برویم و خوشبختانه اعضای شورای وحدت هم استدلال ما را پذیرفتند و وحدتی از این حیث با ما پیدا کردند و ایشان به مجلس راه یافتند و سردار کوثری در مجلس سردار باتجربه ای است که جوانان از ایشان حرف شنوی دارند و از ایشان خواهش دارم نقش برادر بزرگتری را برای جوانان مجلس ایفا کنند.

حدادعادل با تاکید بر پرهیز از غرور ناشی از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و مجلس و خبرگان در شورای ائتلاف گفت: غرور اول سقوط ماست و همانطور که امام بعد از نبرد و فتح بزرگ خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و در بیان و تفسیر ما از این انتخابات هم چیزی جز خدا نباید مطرح باشد و نباید به مخالفان خودمان و حتی به رقبای اصلاح طلب خودمان یک کینه ورزی ناشی از ضعف اخلاق داشته باشیم؛ هرچند در دفاع از حق باید جلوی کسی که چوب لای چرخ انقلاب می گذارد بایستیم.

وی با بیان اینکه نباید به کسانی که در داخل خانواده انقلاب بودند و با ما اختلاف داشتند طعنه‌ای بزنیم و بدگویی کنیم و شاخ و شانه بکشیم، بیان داشت: در همین ۸-۹ ماهی که از دوستان شورای وحدت جدا بودیم و با دو تابلو وارد عرصه سیاسی شدیم، سعی کردیم به عهدمان با دوستان عمل کنیم. روز اولی که گفتیم شما راه خود را بروید و ما راه خودمان را برویم، با هم قرار گذاشتیم که هم را تخریب نکنیم و اگر چیزی هم گفته شده تصمیم تشکیلاتی نبوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه الان امیدوار به هم افزایی مساعی مجلس و دولت هستیم و این کار سختی هم نیست، گفت:‌ با این فشارهای بین المللی بیش از هرچیز به این هماهنگی قوا نیازمندیم و امروز روزی‌است که باید خدا راشکر کنیم که دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می فهمد و می پذیرد و برای اجرایش همت می کند. من در این ۴ دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم ولی الان روز تازه ای پدید آمده و مجلس و دولت باید باهم همکاری کنند و مهم نیست در مجلس یا شورای شهر باشیم و باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.

حدادعادل تاکید کرد: اینطور نباشد که روزی که دچار ضعف هستیم متحد باشیم و روزی که بر مخالفانمان غلبه کردیم دچار تفرقه باشیم و این خطری هست که ما را تهدید می کند و امت‌های پیشین را هم تهدید کرده است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه اکنون هم خدا و هم مردم حجت را بر ما تمام کرده اند و مردم از ما انتظار بالایی دارند، گفت: مردم مشکلات دارند و رفع این مشکلات هم ساده نیست و جاده مسطحی نیست که راحت جلو برویم بلکه آن‌قدر موانع و دست‌انداز ایجاد کرده‌اند که گذشتن از این‌ها مساعی همه را می‌خواهد و همه باید جهادی کار کنند و بیاید دولتی روی کار باید که بدنه دولت مانند رزمندگان و ایثارگران جنگ و جبهه کار کنند و هیچ عذری پذیرفته نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه انتظار مردم این است که ما مدیرانی که منصوب می کنیم و شهردارانی که شوراهای شهر منصوب می‌کنند لایق و دلسوز و پاکدست باشند به عدالت قلبا مومن باشند و با تبعیض مبارزه کنند،‌ گفت: اینها به تحریم ربط ندارد و آمریکا در اینکه آدم ناجور سر کار بیاید نقشی نمی‌تواند داشته باشد. آمریکا نگفته در قوه قضائیه با عدالت مبارزه نکنیم و با فساد مبارزه نکنیم و اینها پول نمی‌خواهد بلکه ایمان می‌خواهد.

حدادعادل با بیان اینکه آینده خود شورای ائتلاف در کنار آینده دولت و مجلس و شوراهای شهر مهم است و باید آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت را تقویت و ضعف ها را برطرف کنیم و ساختار مستحکم‌تری به شورای ائتلاف ببخشیم و دایره را وسیع‌تر کنیم،‌ گفت: شورای ائتلاف به هیچ حزب و گروه خاصی تعلق ندارد و اینجا خانه همه نیروی انقلاب اسلامی است و همه باید اینجا حضور داشته باشند و بٌخلی نباشد و اینکه از ضلعی کمتر یا بیشتر باشد، به اصل انقلاب لطمه ای نمی‌زند.

وی تاکید کرد:‌ انقلاب آن قدر جای خالی برای خدمت دارد که هیچ‌کس از اینکه به مجلس و شورا راه پیدا نکرد نباید نگران باشد و این انقلاب نتیجه اخلاص و توکل امام بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به نقش پررنگ برخی شخصیت ها در حصول پیروزی برای جران انقلابی کشور اشاره کرده و بیان داشت: در این ماه‌های بعد شروع مجلس از خیلی از نیروها در داخل مجلس و شورای ائتلاف اخلاص دیدیم و باید از برادرم دکتر قالیباف تشکر کنم که ایشان از ماه‌ها پیش که برای ریاست جمهوری بحث داشتیم، صریحا اعلام کرد که اگر آیت الله رئیسی به صحنه بیاید من نخواهم آمد و ایشان به این هم عمل کردند. اگر جز این بود انتظار همکاری مجلس و دولت به تصور نمی‌آمد و الان یک وفاق و صداقت عمیق و باطنی بین آقایان رئیس و قالیباف روسای دولت و مجلس هست که بنده گواهی می‌دهم که به هیچ وجه تاکتیکی و ظاهری نیست.

حدادعادل همچنین ضمن تشکر از نقش زاکانی در پیروزی جریان انقلاب اسلامی گفت: ایشان در یک وقت بسیار خطیر وارد عرصه شدند و دفاع از حق کردند و بر عاملان وضع موجود تاختند و در یک وقت درست هم اعلام انصراف کردند و از این نترسیدند که عناوین پوششی و نمایشی به ایشان نسبت داده شود و همچنین باید از آقایان جلیلی که با فداکاری به نفع کاندیدای مقبول جبهه انقلاب کنار کشیدند و هم‌چنین آقایان رضایی و قاضی زاده هاشمی که حضورشان مفید بود تشکر کنم.

https://haddadadel.ir/news/1507-27-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.