تاریخ انتشار: 2 مهر 1389

سخنرانی دکتر حداد‌عادل‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز

جوانان ایرانی به منطق دفاع مقدس پایبندند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌ اظهار داشت: نسل جوان انقلاب همچنان نسبت به منطق دفاع مقدس پایبند هستند و با علاقه ابعاد دفاع مقدس را مطالعه می‌کنند.
دکتر حداد‌عادل‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز‌ اظهار داشت: جریان این منطق، جریانی است پایدار که باید از نسلی به نسل دیگر انتقال و تقویت شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شاخه‌ای از تفکر عاشورای امام حسین (ع) است و وصل به حماسه عاشورا است، گفت: تفکر دفاع مقدس همیشه در جامعه ما زنده است.
مشاور مقام معظم رهبری با اذعان به اینکه بزرگداشت دفاع مقدس بزرگداشت همه ارزش‌های دینی است، گفت: هفته دفاع مقدس اثبات منطق ایثار است و همه دنیا فهمیدند که ایران اسلامی در هشت سال با تکیه بر خداوند و با استفاده از جوانان خود و رهبری امام راحل(ره) توانست در مقابل آنها ایستادگی کند و فرهنگ باور، مقاومت و ایثار را در دنیا گسترش دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با هدایت‌های پیامبر گونه امام راحل(ره) در دفاع مقدس جوانان ما توانستند ستون استکبار را به لرزه درآورند و امروز فرهنگ مقاومت و ایثار که در حال گسترش و توسعه در دنیا بوده، نشات گرفته از دفاع‌ مقدس است.
آموزه‌هایی که ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تولید کرده باعث شده امروز نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهایی که منطق آزاد اندیش دارند با تاسی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی کنند.
اگر گذشته تاریخ ایران را بررسی کنیم، مشهود است اقتدار و پایداری که امروز به برکت دفاع مقدس به دست آورده‌ایم در هیچ دوره‌ای وجود نداشته است.
ما در دفاع مقدس به خود باوری رسیدیم و ظرفیت‌های خودمان را شناختیم، ما عزت، شرف و افتخار را به عنوان یک ثمره بزرگ در دفاع مقدس به دست آوردیم.

 

https://haddadadel.ir/news/15-24-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.