تاریخ انتشار: 23 اسفند 1389

جوانان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران امروز هستند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران امروز هستند، گفت: امروزه همه چیز در گرو تربیت نسل جوان است.

دکتر حداد عادل در مراسم آغاز به کار پنجمین دوره مجلس دانش‌آموزی، افزود: اگر نسلی تربیت کنیم که بتواند کشور را به سعادت برساند، آنگاه می‌توانیم به توسعه و شکوفایی این کشور در آینده به دست این نسل جوان اطمینان داشته باشیم.

دکتر حداد عادل خطاب به اعضای مجلس دانش‌آموزی گفت: جوانان ایران اسلامی امروز مدیران قدرتمندی برای آینده خواهند بود اگر شایستگی‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اساس کار سیاسی و اجتماعی و به دست آوردن موفقیت، تقوی الهی است، افزود: قدرت‌طلبی، شهرت و ثروت‌طلبی آفت کسانی است که وارد عرصه سیاست، مدیریت و یا مسوولیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌شوند، بنابراین مراقب باشید به این آفات و بیماری‌های روحی و روانی مبتلا نشوید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شما نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید از هم‌اکنون کار دسته‌جمعی و گروهی را تمرین کرده و یاد بگیرید. متاسفانه ما در ایران از این جهت مشکل داریم، ما تمرین طولانی برای کار جمعی نداشته‌ایم.

دکتر حداد عادل یادآور شد، قدرت‌های استبدادی ۲۵۰۰ ساله و خودکامه به ما اجازه تمرین کار گروهی ندادند ولی پیروزی انقلاب اسلامی به ما آموخت و فرصت داد تا کار کردن گروهی را تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ ایران از نظر حکومتی، تاریخ استبداد است، افزود: ما در این ۳۲ سال گذشته آموختیم باید یاد بگیریم با هم کار کنیم و ورزیدگی و توانایی را برای انجام کار گروهی داشته باشیم.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کار گروهی سرمایه بزرگی است که باید از آن درس‌های زیادی یاد بگیریم، باید در این عرصه اختلاف سلیقه‌ها را تحمل کنیم و نباید انتظار داشته باشیم همه یک‌جور فکر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: باید در اصول متفق‌الرای باشیم، هرچند تنوع فکری امری طبیعی است ولی هنر آن است بر پایه اصول و ریشه ثابت، شاخ و برگ‌ها را با یکدیگر و با هم داشته باشیم.

دکتر حداد عادل اظهار داشت: باید شعار مشورت را جدی بگیریم، به قانون احترام بگذاریم و همه تلاش خود را به کار گیریم تا قانون اجرا شود.

وی افزود: این مجلس محلی برای تمرین مشورت کردن، تصمیم‌گیری جمعی، کار گروهی و ایجاد قانون است، باید فرهنگ احترام به قانون را در جامعه گسترش دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: باید بدانیم قانون بد داشتن بهتر از بی‌قانونی است چرا که قانون بد را می‌توان اصلاح کرد و نواقص آن را رفع نمود ولی بی‌قانونی بزرگ‌ترین ضربه را به جامعه می‌زند.

دکتر حداد عادل گفت: امروز بالاترین و مهم‌ترین نیاز کشور مدیریت است، باید نسل جوان را مدیر تربیت کنیم و شما دانش‌آموزان باید از رهگذر کسب تجربیات حضور در این مجلس، آینده را برای خود هموار کنید.

وی افزود: دست‌های زیادی در کار است، یک جنگ نرم جهانی علیه انقلاب ما برپا است تا جوانان کشور را به نظام، آینده و میهن خود ناامید کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی گفت: مراقب باشید در دام این توطئه‌ها نیفتید، بدانید در این کشور یک اتفاق بزرگ که در هیچ کجای دنیا مشابه نداشت به رهبری امام راحل افتاد و مردم با دست خالی از مردی پیروی کردند که آن ها را از سلطه حکومت استبدادی ۲۵۰۰ ساله نجات داد.

دکتر حداد عادل افزود: امروز کشور ما صاحب نیروهای پرتوان، جوانان بانشاط، امنیت، ثبات و آرامش بدون وابستگی است، این نعمت بزرگی است که نصیب کشور شده، پس برای استمرار و استحکام آن تلاش کنید.

https://haddadadel.ir/news/144-14-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.