تاریخ انتشار: 22 اسفند 1388

افشار هم عالم و هم مدیر بود

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: مرحوم ایرج افشار هم توانایی مدیریت داشت و هم انسان دانشمندی بود که تجمع این دو صفت در یک فرد به ندرت دیده می‌شود.

مراسم تشییع پیکر زنده‌ یاد ایرج افشار پژوهشگر و ایرانشناس برجسته کشور جمعه ۲۰ اسفند با حضور محققان، ادیبان و پژوهشگران کشور از مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

 

دکتر حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ایرج افشار هم دانشمند و هم مدیر بود. معمولا کم پیش می‌آید این دو صفت در یک فرد جمع شود. اهالی قلم یا به مدیریت علاقه ندارند یا توان مدیریت ندارند.

وی افزود: افشار هر دو جنبه را با هم داشت و هم کارهای بزرگی چون تأسیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و اداره مجله “راهنمای کتاب” انجام داد، هم با مدیریت دوستان دانشمند داخل و خارج ایران را حفظ کرد و هم با عشق و علاقه به وطن برای چند ده سال چراغ ایرانشناسی را در داخل و خارج کشور روشن نگاه داشت.

دکتر حداد عادل گفت: مادر ایران زمین که چنین فرزندی را بار آورده است عقیم نیست و می‌توان انتظار داشت تا دوباره درخشش چنین افرادی را در عرصه فرهنگ و ادب کشور شاهد باشیم.

https://haddadadel.ir/news/143-13-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.