تاریخ انتشار: 14 فروردین 1390

کلید نجات هر کشور استقلال آن کشور است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران گفت: کلید نجات هرکشور استقلال آن کشور بوده وامروز استقلال ایران اسلامی در دست خودش است.

دکتر حداد عادل در جشن نوروز ایرانیان مقیم دهلی نو که درخانه فرهنگ جمهوری اسلامی در دهلی نو برگزار شد گفت: اینجا همه ایرانی ها یک خانواده هستند و دل ما به یاد ایران عزیز می تپد و دل های ما باید پر از امید باشد که ایران کشوری است که امروز با افتخار استقلالش دست خودش بوده و هر کشوری که بخواهد نجات پیدا کند باید به دنبال کلید نجات که همان استقلال است باشد.

وی روایتی از یک خبرنگار پاکستانی که خدمت امام (ره) رسیده بود ذکر کرد. این خبرنگار پرسیده بود که فایده انقلاب اسلامی چیست و امام (ره) در پاسخ گفتند: انقلاب ما فایده اش این بود که امروز برای ایران در تهران تصمیم گرفته می شود.

دکتر حداد عادل گفت: هرکشوری که بخواهد نجات پیدا کند باید به دنبال استقلال باشد و به حکومت استعماری در کشور خود پایان دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص نوروز نیز افزود: ایرانی ها برای انتخاب سال نو بسیار حکیمانه و با ذوق عمل کردند چرا که تحویل سال نو در اول فروردین ماه در نقطه اعتدال بهاری بوده و این اعتدال بهاری پدیده ای نجومی بوده که ایرانیان هزاران سال قبل آن را می شناختند.

وی گفت:امروز چیزی که ما را دور هم اینجا جمع کرده است تعلق به کشوری است که نوروز جشن ملی آن است.

https://haddadadel.ir/news/141-03-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.