تاریخ انتشار: 7 فروردین 1400

بیانات رهبر انقلاب نقشه راه سیاسی انتخابات پیش رو است

استقبال رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از بیانات نوروزی رهبر انقلاب:‌ این شورا ایجاد وحدت و انسجام سیاسی را ماموریت اصلی خود می‌داند و اتصال ظرفیت‌های بی بدیل جبهه انقلاب به مثابه یک کل منسجم و قدرتمند را بعنوان راهبرد اولویت دار پی می‌گیرد.

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با صدور بیانیه‌ای با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره انتخابات و ترسیم ویژگی‌های رئیس‌جمهور مطلوب، آورده است: شورای ائتلاف، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان نقشه راه سیاسی قلمداد نموده و ضمن دعوت از نامزد‌های بالقوه به تأمل در مقدمات ورود به عرصه رقابت و خودآزمایی شاخص‌ها، به مردم عزیز ایران متعهد می‌شود، تمام ظرفیت اجتماعی و شبکه فعال خود را جهت ممیزی عمیق و بدون سوگیری سیاسی مبتنی بر شروط لازم و شاخص‌های هفت‌گانه رهبری بکار بندد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تقارن حلول سال ۱۴۰۰ و ورود به قرن پانزدهم ه. ش. با ایام مبارک ماه شعبان و موعد بهار، نوید گذر از زمستان‌های سخت و سرد سیاسی و اقتصادی و استقبال از فصل شکوفایی و گره‌گشایی می‌دهد و موعد انتخابات ریاست جمهوری بر این امید تحول و شوق بهبود می‌افزاید. در آستانه اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم، رهبر معظم انقلاب بر نقش مؤثر و جایگاه ممتاز ریاست جمهوری و دامنه اختیارات و قدرت اجرایی بی‌بدیل آن تأکید نمودند و با اشاره به لزوم فهم مسائل اولویت‌دار کشور به شناخت اقتصاد و فهم مسائل تخصصی آن و سپس فهم حوزه امنیت و آسیب‌های اجتماعی پرداختند و بر قابلیت مواجهه با سیاست‌های پیچیده بین‌المللی و در نهایت مسئله فرهنگ، به‌عنوان پیش‌نیاز‌های ورود به میدان رقابت اشاره کردند و ۷ شاخص برای رئیس‌جمهور مطلوب برشمردند که شامل کفایت مدیریت، ایمان، عدالت‌خواهی، فساد ستیزی، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی و اعتماد به جوانان است.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، ایجاد وحدت و انسجام سیاسی را مأموریت اصلی خود می‌داند و اتصال ظرفیت‌های بی‌بدیل جبهه انقلاب به‌مثابه یک کل منسجم و قدرتمند را به‌عنوان راهبرد اولویت‌دار پی می‌گیرد و به کمک شبکه اجتماعی گسترده خود، اعم از بدنه عظیم مردمی، تنوع کم‌نظیر گروه‌ها و جریانات اجتماعی و سیاسی و به‌ویژه چهره‌های سرآمد، ممتاز و توانمند مدیریتی و اجرایی، این مأموریت و راهبرد را با جدیت دنبال می‌کند.

شورای ائتلاف، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان نقشه راه سیاسی قلمداد نموده و ضمن دعوت از نامزد‌های بالقوه به تأمل در مقدمات ورود به عرصه رقابت و خودآزمایی شاخص‌ها، به مردم عزیز ایران متعهد می‌شود، تمام ظرفیت اجتماعی و شبکه فعال خود را جهت ممیزی عمیق و بدون سوگیری سیاسی مبتنی بر شروط لازم و شاخص‌های هفت‌گانه رهبری بکار بندد و تلاش کند با رویکرد ائتلافی به ارزیابی شاخص‌ها پرداخته و افراد شایسته و صالح را اولویت‌دهی نماید و در نهایت با ایجاد اجماع سیاسی، زمینه را برای نقش‌آفرینی جوانان جهت حرکت پرشتاب به سمت قله‌های دست‌یافتنی و باشکوه ایران قوی و افق گشایی و پیشرفت همه‌جانبه در گام دوم انقلاب، مهیا کند.

https://haddadadel.ir/news/1396-27-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.