تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399

«مصاحبه» باید یکی از شرایط پذیرش دانشجوی رشته «مشاوره» باشد

جلسه ۱۹۴ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و آنلاین در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حداد عادل با اشاره به اهمیت زیاد رشته مشاوره اظهار داشت: مشاوره از رشته‌هایی است که باید در خصوص افرادی که تمایل دارند، در این رشته ادامه تحصیل دهند بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بهتر است در شرایط پذیرش دانشجو در رشته مشاوره، باید شرط مصاحبه لحاظ گردد، افزود: در برخی رشته‌ها به دلیل حساسیت زیاد، باید در پذیرش داوطلبین برای ورود به دانشگاه، مصاحبه‌ای توسط اساتید مجرب صورت گیرد، تا توانمندی، اندیشه، تفکر، سلایق و سایر ویژگی‌های این افراد با دقت بیشتری سنجیده شود.

رییس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خاطر نشان کرد: باید وزارت علوم اقتضائات خاص رشته‌های مختلف مانند ارتقای اساتید، تعداد واحدها، تعداد سنوات و غیره را مورد توجه قرار دهد و همه رشته‌ها با یک معیار واحد ارزیابی نشوند.

دکتر حداد عادل افزود: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری یک فضایی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایجاد کردند و در وزارت کشور و همچنین در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند نوبت در خصوص این مسئله بحث شده است.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اهمیت حوزه آسیب‌های اجتماعی باید در تدوین منابع دقت بیشتری لحاظ شود و از منابع معتبر استفاده شود.

گفتنی است پس از اظهار نظر اعضا، دکتر حداد عادل در جمع بندی جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمینه رشته مشاوره در حوزه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و کتاب‌های زیادی نوشته شده است، بنابراین با استفاده از آنها می‌توانید منابع اصلی و فرعی را تقویت کنید و برخی سرفصل‌های جدید نیز تعریف کنید.

وی پیشنهاد داد: کارگروه مشاوره با همکاران حوزوی دبیرخانه شورای تحول، جلسه‌ای داشته باشند تا هم ایرادات مرتفع گردد و هم از ظرفیت منابع حوزه، برای غنای بیشتر برنامه استفاده شود.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه پس از اظهار نظر و پیشنهادات اعضا، کلیات و جزئیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته مشاوره در مقطع کارشناسی به تصویب رسید.

https://haddadadel.ir/news/1269-01-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.