تاریخ انتشار: 10 اسفند 1399

سیدنورالدین رابطۀ دین و سیاست را با زندگی و مرگ خود گره زد

آیین رونمایی از مستند «نائب الامام» با محوریت زندگی سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی از علمای صاحب نام و مبارز شیراز شامگاه یکشنبه ۱۰ اسفند در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، در ابتدای این مراسم دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: من توفیق داشته‌ام از شهریور سال ۱۳۴۵ تا بهمن ۱۳۴۷ ساکن شیراز باشم و در این ۳۰ ماهی که در دانشگاه شیراز درس می‌خواندم و درس می‌دادم؛ به‌طور طبیعی با محافل دینی و سیاسی شهر و استان آشنا شدم و از برخی حوادث و سوابقی که خودم شاهد آن نبودم اطلاعاتی کسب کردم.

حدادعادل افزود: اقوامی که در این مدت با آن‌ها در معاشرت بودم از سید نورالدین با عظمت یاد می‌کردند؛ وی برای متدینین شیرازی یک اسطوره‌ با نفوذ کلام بودند که نقشش در ایجاد وحدت بین نیروهای متدین و سیاسی و قدرت سازماندهی نقل محافل بود. بعدها شاید تصویر وی را در چشم مردم شیراز قابل مقایسه با شهید بهشتی در انقلاب دیدم.

وی با تاکید بر اینکه سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی رابطه دین و سیاست را با زندگی و مرگ خود گرده زده بود، گفت: در سال‌های ۱۳۴۵ فقط یک هیات دینی از مجموعه فعالیت‌های این عالم مبارز باقی مانده بود که خاکستری از آتش سال‌های قبل بود و من همواره مایل بودم درباره آن‌ها اطلاعاتی کسب کرده باشم.

گفتنی است در پایان این مراسم از عوامل سازنده مستند «نائب الامام» تجلیل شد.

مشاهدۀ سایر تصاویر

https://haddadadel.ir/news/1262-28-2021

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.