تاریخ انتشار: 19 اسفند 1389

اگر در حوزه لباس منفعل باشیم، حجاب از دست می‌رود

دکتر حداد عادل گفت: نکته مسلم این است که ما در موضوع لباس باید فعال باشیم و اگر منفعل باشیم و دست روی دست بگذاریم، حجاب را از دست می‌دهیم.

دکتر حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز از نمایشگاه مد و لباس در فرهنگسرای نیاوران دیدن کرد و گفت: نکته مسلم این است که ما در موضوع لباس باید فعال باشیم. اگر منفعل باشیم و دست روی دست بگذاریم، حجاب را از دست می‌دهیم. این نمایشگاه مد و لباس نیز علامتی است از فعال بودن در این عرصه از سوی طراحان لباس و وزارت ارشاد و برای ما مجلسی‌ها خبر خوبی است که قانون مد و لباس از روی کاغذ فاصله گرفته و به سوی عملی شدن حرکت کرده است.

 

وی تصریح کرد: البته به نظرم برگزاری این نمایشگاه قدم اول است و از این به بعد باید در کل کشور برگزاری نمایشگاه‌های اسلامی مد و لباس عادی و این نمایشگاه باید در شهرستان‌ها تکرار و به صور مختلف تجاری سازی شود.

دکتر حدادعادل با اشاره به وجود اختلاف سلیقه‌ها در زمینه پوشش اظهار کرد: ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی هم باشد، اما باید از این حرکت حمایت کرد و حمایت از طراحان و تولید کنندگان داخلی لباس را به عهده وزارت ارشاد گذاشتیم و وزارت اگر حس کند خلأیی برای پشتیبانی وجود دارد که نیاز به حمایت مجلس دارد، باید به ما پیشنهاد کند و ما همکاری می‌کنیم.

وی از اختصاص بودجه‌ای مجزا برای قانون مد و لباس خبر داد و گفت: هرساله بودجه‌ای را هم برای مد و لباس پیش‌بینی می‌کنیم و امسال هم در بودجه منظور شده است و تلاش می‌کنیم دوستان خودمان را در ارشاد تنها نگذاریم.

رییس کمیسون فرهنگی مجلس افزود: طبق قانون، مجلس از طریق کمیسیون فرهنگی نماینده‌ای در کارگروه مد و لباس دارد و این نماینده خانم رهبر است که بسیار می‌توانند در اتصال مجلس با وزارت ارشاد کمک کنند.

وی در خاتمه درباره ویژگی‌های لباس مناسب برای بانوی ایرانی اظهار کرد: لباس باید زیبا باشد، اما زیبایی خانم را به کوچه و بازار نیاورد؛ این مطلب شاید در ابتدای امر تناقض آمیز باشد. خانم‌ها دوست ندارند، زشت در انظار ظاهر شوند و اسلام حجاب را برای این گذاشته که خانم‌ها زیبایی خودشان را به کوچه و بازار نیاورند. هنر طراح هم باید این باشد که لباس زشت نباشد، اما در عین حال زیبایی خانم را بپوشاند. این امر ظریفی است که باید به آن فکر و توجه کنیم.

دکتر حداد عادل درباره طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه نیز گفت: به نظرم ابتکارات خوبی داشتند. خانم‌ها به همان اندازه که به زیبایی لباس علاقه دارند به جدید بودن آن هم علاقه‌مند هستند و مسأله مد و متفاوت بودن با سایرین برایشان مهم است که باید رعایت شود.

https://haddadadel.ir/news/122-10-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.