تاریخ انتشار: 19 اسفند 1389

برگزاری نمایشگاه‌های حجاب در سطح جامعه اقدامی مفید است

دکتر حداد عادل با تأکید بر اینکه نتایج فعالیت‌های عرصه حجاب خصوصاً نمایشگاه‌ها باید وارد عرصه عمومی جامعه شود، گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی که حجاب را حفظ و تنوع را ایجاد کند، اقدامی مفید و مغتنم خواهد بود.

دکتر حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه مد و لباس ایرانی-اسلامی بازدید کرد و سپس با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی وی از نمایشگاه و اینکه تا چه اندازه شاخص‌‌های فرهنگی در این طراحی‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: من در مقام ارزیابی دقیق نیستم، اما آنچه در مرحله اول برای من اهمیت دارد این است که در طراحی‌ها حجاب را حفظ و تنوع را ایجاد کرده‌اند و به نظر من همین مقدار نیز مغتنم و مفید است.

وی با تأکید بر اینکه نتایج چنین نمایشگاه‌هایی باید وارد عرصه و فضای عمومی جامعه می‌شود، یادآور شد: وزارت ارشاد باید برنامه‌هایی داشته باشد تا نمونه‌های موجود در این نمایشگاه را تبدیل به تولید انبوه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم همچنین با بیان اینکه باید در موضوع لباس خصوصاً طراحی آن فعال باشیم، یادآور شد: اگر منفعل باشیم و دست روی دست بگذاریم، حجاب را از دست می‌دهیم و البته برگزاری این نمایشگاه علامتی از فعال بودن است.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه قانون مد و لباس از مرحله تئوری فاصله گرفته و وارد مرحله عملیاتی شده است، عنوان کرد: بعد از این باید چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور برگزار و به اشکال مختلف تجاری‌سازی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نتایج فعالیت‌های عرصه حجاب خصوصاً نمایشگاه‌ها باید وارد عرصه عمومی جامعه شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی که حجاب را حفظ و تنوع را ایجاد کند، اقدامی مفید و مغتنم خواهد بود.

دکتر حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حمایت مجلس از چنین برنامه‌هایی، تصریح کرد: این کار بر عهده وزارت ارشاد است که اگر احساس می‌کند خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد و نیاز به پشتیبانی مجلس است، پیشنهاد کند تا با همکاری یکدیگر مشکلات این حوزه مرتفع شود.

به گفته وی، بودجه‌ای سالانه برای مد و لباس پیش‌بینی شده و ما تلاش می‌کنیم دوستان خود در وزارت ارشاد را دست تنها نگذاریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: اسلام دوست ندارد خانم‌ها زیبایی خود را به کوچه و بازار بیاورند و هنر طراح لباس، زشت نباشد و البته زیبایی خانم‌ها را هم بپوشاند و این کار ظریف و دقیقی است که طراحان باید به آن توجه کنند.

دکتر حدادعادل در خاتمه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای از بازدیدکنندگان معتقدند اگر این لباس‌ها را بپوشیم ارشاد به ما تذکر می‌دهد، گفت: ارشاد اگر می‌خواست به کسی تذکر بدهد، به افرادی که امروزه در خیابان می‌بینیم تذکر می‌داد.

https://haddadadel.ir/news/121-10-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.