تاریخ انتشار: 24 شهریور 1389

مسلمانان غیرت دینی خود را در دفاع از قرآن کریم نشان دهند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:

مسلمانان باید از کیان و عظمت قرآن دفاع کنند و غیرت دینی خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.

دکتر حدادعادل اهانت به قرآن کریم به بهانه واقعه ۱۱ سپتامبر توسط آمریکا را محکوم کرد و اظهار داشت: پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس برای تدوین منشور جلوگیری از اهانت به ادیان الهی بسیار خوب است، پیشنهاد من این است که ایشان علاوه بر این، نامه‌ای نیز برای رؤسای مجالس آسیایی ارسال کنند به این دلیل که دبیرخانه این مجالس نیز مانند دبیرخانه مجالس اسلامی، در تهران است، می‌توانیم از ۲ جهت اقدام کنیم که قطعاً تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
وی که با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، این واقعه را تأسف‌آور خواند و تأکید کرد: این جریان از دو جنبه قابل بررسی است؛ جنبه نفرت‌آور و مشمئزکننده آن، عمل چند فرد بی‌هویتی است که به احتمال زیاد می‌توان گفت که این افراد تحت تاثیر توطئه‌های طراحی شده در اتاق‌های فکر صهیونیست‌ها هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر همین اساس عنوان کرد: آنها برای اهانت به مقدسات مسلمانان اهدافی را دنبال می‌کنند که یکی از آنها واداشتن مسلمانان به عکس‌العمل‌های مشابه و آغاز جنگ بین مسلمان و مسیحی است.
وی با بیان اینکه این جنگ، همان جنگ صلیبی است که قبلاً هم به آن دامن زده بودند، تصریح کرد: ما می‌دانیم که در گذشته نیز در جهان اسلام توطئه‌های زیادی برای ایجاد دشمنی میان شیعه و سنی به کار گرفته می‌شده و امروز نیز قصد دارند، همین توطئه را در مقیاس دیگری به زمینه‌ای برای جنگ میان مسلمانان و مسیحیان مبدل کنند.
دکتر حدادعادل در ادامه با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید با همه وجود، این اهانت را محکوم کند، متذکر شد: مسلمانان باید از کیان و عظمت قرآن دفاع کنند و غیرت دینی خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.
وی به جنبه دیگر این جریان اشاره کرد و گفت: جنبه دیگر موضوع که در پیام مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، این است که این گونه رفتارهای نابخردانه و ناشیانه دولت‌های سلطه‌گر غربی و اسرائیلی ناشی از ضربه‌ای است که از قرآن خورده‌اند.
استکبار جهانی به خصوص با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری مسلمانان سعی کرد مقدمات لازم برای انتقال قرآن در جوامع اسلامی از متن به حاشیه را فراهم کند اما امروز جهان اسلام در مسیری حرکت می‌کند که قرآن در متن زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان قرار گرفته است. این همان مسیری است که مسلماً رهایی را برای کشورهای اسلامی نوید خواهد داد، به همین دلیل، این رفتارهای غلط باید مسلمانان را در ادامه راهی که در پیش گرفته‌اند، تشویق کند و باید بدانند که قرآن برای حکومت‌های زورگوی غرب خطر محسوب می‌شود.

 

https://haddadadel.ir/news/12-15-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.