تاریخ انتشار: 10 دی 1399

همدلی و تعامل با مردم مهم‌ترین ویژگی اخلاقی شهید سلیمانی بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، غلامعلی حدادعادل عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با اشاره به شخصیت ایمانی و رابطه قلبی این شهید والا مقام با خدا درس آموزی از مکتب و اعتقاد این شهید اسلام را لازم و ضروری خواند.

حدادعادل، شهید سلیمانی را از جمله مردان بزرگی دانست که با شهادت خود منجر به گشوده شدن فصلی نو در انقلاب شد.

وی با بزرگ دانستن اشخاص بزرگ در طول زندگی و مرگ تصریح کرد: اشخاص بزرگ در زندگی دارای نقشی اثرگذار بوده و با مرگ خود نیز در جامعه موثر واقع می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر بررسی زندگی و شهادت شهید سلیمانی از جنبه های مختلف، شخصیت ایمانی و رابطه قلبی این شهید با خدا و اخلاص وی را از جمله مباحث مهمی برشمرد که باید از آن درس گرفت.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، بینش و بصیرت سیاسی شهید سلیمانی را از دیگر موارد مهم ذکر کرد و گفت: این بینش و بصیرت منجر به دفاع انسان از حق و حقیقت می شود. فداکاری شهید سلیمانی از کشور و اسلام یکی از ابعاد مهم شخصیت حاج قاسم به شمار می رود.

حدادعادل، خدمتگزاری به مردم را از جلوه های بارز شخصیتی شهید سلیمانی ذکر و اظهار داشت: حضور یک ملت در کنار شهید قاسم سلیمانی، بیانگر اثرگذار نبودن تهدید‌ها و فشار‌های دشمنان اسلام و انقلاب و حامی و پشتیبان بودن ملت از راه امام و رهبری است.

این مقام مسئول، شهید سلیمانی را در زمان امام راحل (ره) یک سرباز فداکار و در خدمت امام و در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) نیز یک سردار فداکار و مخلص و در خدمت رهبری معرفی کرد و گفت: شهید سلیمانی، در مقیاس جهانی از اسلام و ایران دفاع کرد.

وی، توجه بیش از پیش به مشکلات مردم و خدمت به مردم را از خصوصیات بارز شخصیتی این شهید والا مقام اعلام و تصریج کرد: خدمتگزاری به مردم و علاقه وی به خانواده معزز شهدا در زندگی این شهید بزرگ کاملا مشهود بود.

حدادعادل، رویش شهید سلیمانی در عرصه انقلاب را بسیار مهم و اثرگذار خواند و افزود: درک صحیح وی از نقشه دشمنان خصوصا داعش مانع از استثمار مسلمانان و ضربه زدن به اسلام و انقلاب شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار شهید سلیمانی را عاشق شهادت خواند و افزود: خود شاهد بودم وقتی اسم شهدا به میان می آمد و او به یاد همرزمان شهیدش می افتاد بر پهنای صورت اشک می ریخت. این حس کاملا مشهود بود که جان این شهید بزرگوار همچون پرنده ای در قفس تن به ستوه آمده و شوق پرواز در وی به حدی است که خواهان شکست میله های قفس و رهایی از جسم است.

وی، از حضور حداکثری مردم مسلمان ایران در مراسم تشییع شهید سلیمانی سخن گفت و با استناد به کلام وحی تصریح کرد: کسانی که ایمان به خدا آورند و عمل صالح انجام دهند دیری نمی گذرد که خدا محبتی وصف ناپذیر در وجود این افراد ایجاد می کند. قاسم سلیمانی و پر شدن دل مردم ایران از محبت او گواهی بر این ادعا است.

حدادعادل، با اشاره به عضویت خود در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، خطاب به دانشجو معلمان این دانشگاه توجه به فرزندان ایران زمین را مهم اعلام و افزود: این که چه فرزندانی در دامان این دیار پرورش می یابند لازم و ضروری است. چه بسا امثال شهید قاسم سلیمانی در کلاس های درس آینده شما حضور داشته باشند.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از استاد دانشمند احمد آرام سخن گفت و افزود: سال ها قبل از تولد شهید سلیمانی، احمد آرام با امتحان کودکان رابر کرمان عنوان کرده بود این کودکان به تحقیق و بدون مبالغه از باهوش ترین کودکان دنیا هستند. همچنین پیش بینی کرده بود در صورت مهیا بودن شرایط از میان این کودکان نوابغی بر خواهد خاست.

این مقام مسئول، شهید سلیمانی را نابغه ای از همان دیار معرفی و خاطر نشان کرد: این شهید والا مقام از همان نوابغی بود که آرام، ظهور وی را مژده داده بود. او در مکتب انقلاب رشد کرد و به یک جهان مرد تبدیل شد. مردی برخاسته از روستایی دور افتاده که توانست با ایمان و هوش و خرد خود توطئه های قدرت های بزرگ اهریمن را در جهان اسلام خنثی و ژنرال های پنج ستاره آمریکایی را از تدبیر و شجاعت خود به حیرت آورد.

وی، سردار شهید سلیمانی را به عنوان ابرمردی معرفی کرد که در طول زندگی خود پرچمدار حق و عدالت و ظلم ستیزی و انسانی درست و ایران دوست بود و با شهادت خود چراغی روشن فرا راه ملت های مسلمان به ویژه جوانان مسلمان قرار داد.

حدادعادل، تصریح کرد: شهید سلیمانی، جسمش از بین ما رفت اما فکر او، روح او و بینش او باقی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وصیتنامه را صادقانه ترین حرف انسان در طول عمر خود دانست و اظهار داشت: اگر بند به بند، سطر به سطر و کلمه به کلمه وصیتنامه شهید سلیمانی را با دقت بخوانیم حقیقتاً همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند خواهیم دید شهید سلیمانی یک مکتب است. با شهادت وی ما یک انسان به تمام معنا را از دست دادیم. اما یک مکتب ذیل نام شهید سلیمانی تبلور یافت.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، در پایان با درود به روح بلند آن شهید عزیز و سلام به ادامه دهندگان راه او تاکید کرد: پرجم شهید سلیمانی بر زمین نخواهد افتاد. قطعا دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، شهید سلیمانی را معلم خود دانسته تا بتوانند معلمان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

https://haddadadel.ir/news/1140-30-2020

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.