تاریخ انتشار: 10 اسفند 1389

استاد گرجی وحدت حوزه و دانشگاه را تجسم بخشید

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: استاد ابوالقاسم گرجی پس از ورود به دانشگاه از ارزش‌های حوزوی اعراض نکرده و همواره آن ارزش‌ها در رفتار و گفتار ایشان نمایان بود.

دکتر حداد عادل که در مراسم تشیع استاد «ابوالقاسم گرجی» شرکت کرده بود، گفت: مقام معظم رهبری ماموریتی به بنده محول کردند تا تسلیت ایشان را به خانواده، دوستان و شاگردان استاد ابوالقاسم گرجی ابلاغ کنم.

وی ادامه داد: تسلیت مقام معظم رهبری دو جهت دارد، یکی به دلیل شخصیت علمی و خدمات ایشان است که ایشان را سزاوار این تسلیت کرده است و دیگر اینکه استاد گرجی از سال ۶۲ به مدت ۲۷ سال عضو هیات امناء بنیاد دایره‌المعارف اسلامی بود و این بنیاد در سال ۶۲ توسط مقام معظم رهبری بنیاد نهاده شده است و استاد گرجی هر ساله با مقام معظم رهبری به همین دلیل دیدار داشته‌اند. استاد گرجی از شخصیت‌هایی بود که وحدت حوزه و دانشگاه را «تجسم» بخشید و ایشان وقتی که از حوزه به دانشگاه آمد از ارزش‌های حوزه اعراض نکرده و همواره آن ارزش‌ها در رفتار وی در دانشگاه نمایان بوده است.

وی افزود: همه‌ی کسانی که با استاد ابوالقاسم گرجی آشنا بوده‌اند به دیانت و متانت شخصی ایشان معترف بوده‌اند و ایشان شخصیت بسیار وارسته‌ای داشت که باید گفت، هر آنچه که باید یک استاد داشته باشد، ایشان داشت.

وی با بیان این که امروز دانشگاه تهران یکی از استوانه‌های خود را از دست می‌دهد اظهار کرد: من از طرف بنیاد دایره‌المعارف اسلامی نیز درگذشت ایشان را تسلیت می‌گویم و باید دانست که استاد ابوالقاسم گرجی در آثار خود زنده هستند و حیات علمی دانشگاه تهران در ادامه‌ی حیات استادانی چون ایشان است.

https://haddadadel.ir/news/114-01-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.