تاریخ انتشار: 25 آذر 1399

پیام تسلیت حدادعادل به‌مناسبت درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب

دکتر «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با صدور پیامی، درگذشت «محمداعظم رهنورد زریاب» چهرۀ ماندگار ادبیات داستانی افغانستان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب، چهرۀ ماندگار ادبیات داستانی، پژوهشگر، و مترجم نام‌آشنای افغانستانی را که آثار برجای‌ماندۀ ایشان چون گلناز و آینه، آوازی از میان قرون، پایان کار سه روئین‌تن، درویش پنجم، زیبای زیر خاک خفته، شهر طلسم‌شده، مردی که سایه‌اش ترکش کرد، گنگ خواب‌دیده و … میراثی ارجمند برای زبان و ادب فارسی است، از سوی خود و اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران به همسر ادیب و نویسندۀ ایشان، بانو زریاب، نویسندگان، فرهیختگان، و جامعۀ ادبی کشور برادر و هم‌زبان، جمهوری اسلامی افغانستان، تسلیت می‌گویم.

غلامعلی حدادعادل

گفتنی است، محمداعظم رهنورد زریاب در سال ۱۳۲۳ متولد شد. او در رشتۀ خبرنگاری دانشگاه کابل تحصیل کرد و مدتی بعد از پایان تحصیل، با استفاده از یک راتبۀ تحصیلی به بریتانیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این کشور اخذ کرد. رهنورد زریاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در طی این سال‌ها مطرح بوده است. این نویسندۀ شهیر افغانستانی روز جمعه بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۹ در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

https://haddadadel.ir/messages/1116-15-2020

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.