تاریخ انتشار: 3 اسفند 1389

نطق میان دستور ۲۶ بهمن ۸۹

متن کامل نطق میان دستور دکتر حداد عادل

در جلسه علنی ۲۶ بهمن ۸۹ مجلس شورای اسلامی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگوار و مسلمان، همکاران گرامی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

بیست و دوم بهمن امسال در حالی فرا رسید که مردم ایران شادی مضاعف داشتند. آنان از یک سو شادمان بودند که انقلاب اسلامی مانند سروی سربلند و سرافراز در جهان قد برافراشته و سی و دو سال در برابر توطئه‌ها و تهدیدها ایستادگی کرده و با نشاط و تاثیرگذار به حیات پر برکت خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر نیز شادمان بودند که مردم مسلمان تونس و مصر با الهام از اسلام و قرآن و با استفاده از تجربه موفق انقلاب اسلامی در ایران در برابر دشمنان و حکام مستبد منطقه و کشورهای خود به پا خواسته اند و به پیروزی رسیده اند.

 

 

مشاهده شور انقلابی و ایمان و آگاهی مردم تونس و مصر برای مردم ایران مایه افتخار بود. شباهتی که در اهداف و مطالبات و حتی روش‌های حرکت مردم با اهداف و روش‌های مردم ایران در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ مشاهده می‌شد، به راستی حیرت‌آور بود و از همه حیرت‌آورتر سرنگونی دیکتاتوری مصر، حسنی مبارک در همان روز بیست و دوم بهمن بود که آنرا جز نشانه عنایت الهی و معجزه قرن نمی‌توان دانست.

ما این پیروزی را به ملتهای بیدار تونس و مصر تبریک می گوئیم و از آنان می خواهیم تا رسیدن به همه مطالبات خود از پای ننشینند و مراقب باشند حال که دشمن را از در بیرون رانده‌اند، دوباره از پنجره وارد نشود.

آنچه تعجب آور و تأسف آور است این است که در ایران، آقایان کروبی و موسوی از طرفداران خود دعوت کردند جدا از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن، روز بیست و پنجم ،به خیابان‌ها بیایند و تحت عنوان حمایت از مردم مصر با دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران مخالفت کنند.

آنان پیش خود حساب کرده بودند از دو حال خارج نیست، یا وزارت کشور اجازه راهپیمایی می‌دهد یا نمی دهد. اگر اجازه داد مثل روزهای اول بعد از انتخابات خرداد ۸۸ ، همه چیز را آتش می زنیم و خراب می کنیم تا در تلویزیون های آمریکا و اسرائیل و رسانه های غربی نشان داده شود که انقلاب منطقه به ایران هم سرایت کرده است.
اما اگر وزارت کشور اجازه نداد و نیروهای انتظامی در خیابانها حاضر شدند باز هم برای رسانه‌های دشمنان اسلام و ایران خبر تهیه خواهد شد تا کینه خود را نسبت به این انقلاب و امام و رهبری و ملت ایران نشان دهند.

آنها پیش خود حساب کرده بودند که در هر حال ما برنده ایم زیرا برای تبلیغ علیه نظام، خوارک مناسبی در اختیار رسانه‌هاگذاشته ایم.

اما به آنها می‌گوییم که شما در هر حال بازنده بوده اید و هستید. مگر شما نبودید که در روز قدس ماه رمضان سال قبل دعوت به تظاهرات کردید و عده‌ای به نام طرفداری از شما به خیابانها آمدند و با تظاهر علنی به روزه‌خواری شعار “نه غزه نه لبنان ” سر دادند. شما آن روز این حرکت و این شعارها را محکوم نکردید و حالا طرفدار مردم مصر شده‌اید که بزرگترین خواسته آنها قطع رابطه مصر با اسرائیل و قرار گرفتن ملت و دولت مصر در کنار مردم مظلوم فلسطین است.

اصولا بعد از اعلام موضع صریح و شجاعانه و اسلامی و انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۱۵ بهمن ۸۹ تهران و راهپیمایی عظیم مردم در جمعه بیست و دوم بهمن، چه نیازی به راهپیمایی و تظاهرات جداگانه بود که شما زمینه را برای فتنه‌گری منافقین و سلطنت‌طلب و دشمنان بی‌شرم انقلاب اسلامی فراهم کنید و آب به آسیاب دشمن بریزید تا بخواهند مسیر انقلابهای مردم مصر و تونس را از مخالفت با آمریکا و اسرائیل منحرف سازند.

کاری که شما کردید شبیه کار برادر حاتم طائی است که وقتی دید همه به سبب سخاوتهای اخلاقی به حاتم توجه می کنند و کسی به او توجه ندارد، برای معروف شدن، در چاه مقدس زمزم ادرار کرد و مشهور شد.
آری امروز شما هم در منطقه و در ایران، مثل برادر حاتم، مشهور شده اید، مشهور به خدمت به دشمنان اسلام.

“و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون”

https://haddadadel.ir/news/110-22-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.