تاریخ انتشار: 3 اسفند 1389

هدف نهایی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی در جهان است

دکتر حدادعادل گفت: هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران، ایجاد تمدن اسلامی در سراسر جهان است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان فرهنگی مشهد مقدس در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی افزود: اغلب کسانی که عهده‌دار مسوولیت در موسسات فرهنگی هستند، با مقولات فرهنگی ناآشنا بوده و بودجه‌های اختصاص یافته را اسراف می‌کنند.

وی ادامه داد: پیکار ما در آینده، جنگ فرهنگی و به معنای عام‌تر جنگ نرم بوده که تمامی زمینه‌ها را در برمی‌گیرد و نیاز ما به مدیران فرهنگی برای مقابله با هجمه بیگانگان کمتر از سرداران و امیران نظامی نیست.

دکتر حداد عادل به بایسته‌های فرهنگی دهه چهارم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ضروریات دهه چهارم انقلاب، حفظ ارتباط نسل آینده و نسل انقلاب اسلامی بوده که باید به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته شود زیرا گذشت زمان به خودی خود فراموشی  می‌آورد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این فراموشی باید نسل جوان را با ارزش‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی آشنا کرد و جایگاه انقلاب را به آن‌ها شناساند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حوادث به وجود آمده در  کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: حرکت‌های مردمی در این کشورها نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده که با وجود مسافت چندین هزار کیلومتری این کشورها از ایران، عینا روش‌های ۳۰ سال پیش انقلاب ایران در اعتراضات مردم این کشورها دیده می‌شود.

وی گفت: طبق آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشورها بیش از ۹۵ درصد مردم معتقدند باید دین در سیاست به طور مستقیم دخالت داشته باشد و حکومت آینده باید دینی باشند.

دکتر حداد عادل آشنایی با اندیشه‌های راهبردی انقلاب اسلامی را از دیگر بایسته‌های دهه چهارم انقلاب برشمرد و افزود: طی ۲ ماه گذشته اولین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌های راهبردی، با موضوع الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، در حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد و ایشان نیز نظراتشان را در مورد موضوعات جلسه مطرح کردند که پس از هر نشست مطالب، جمع‌بندی و تصمیمات، اجرایی می‌شوند.

وی یکی از نیازهای فرهنگی کشور را بازنگری در علوم انسانی  دانست و افزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، شورای تخصصی تحول در علوم انسانی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردید که تا امسال ۲۶ جلسه داشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علوم انسانی را زیربنا و جلوه فرهنگ دانست و گفت: باید از سال‌های ابتدایی تحصیل تا مقاطع تحصیلات تکمیلی، علوم انسانی سازگار با معارف دینی در سرفصل تدریس گنجانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هدف نهایی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن اسلامی برشمرد و افزود: ما نمی‌توانیم تابع تمدن‌های دیگر باشیم و خود باید تمدن‌ساز باشیم.

دکتر حداد عادل ادامه داد: امروز جمعیت ۱.۵ میلیاردی مسلمانان به دلیل پیروی از تمدن غرب در تمامی زمینه‌ها، وابسته به کشورهای غربی و آمریکایی است و تا این وابستگی ادامه داشته باشد، سلطه غرب بر کشورهای مسلمان نیز ادامه‌دار خواهد بود.

وی گفت: مسوولان آمریکایی امروز به عنوان قیم جهان به کشورهای مختلف امر و نهی می‌کنند و کسی نیست که به آن‌ها  اعتراضی داشته باشد که این امر نتیجه دوری از تمدن اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مقابله با تهاجم دشمن در قالب جنگ نرم را یکی دیگر از ضروریات دهه چهارم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: جنگ نرم یک جنگ همه جانبه بوده و در همه عرصه‌ها تاثیرگذار است.

وی گفت: دشمن با ابزار جنگ نرم که امروزه اغلب ماهواره و اینترنت است سعی در انحراف اندیشه و ایمان جوانان دارد که برای مقابله موثر با این اقدامات، کشور به مدیران فرهنگی مناسب نیازمند بوده تا علاوه بر مقابله با این تهاجمات، شعاع انقلاب اسلامی را روز به روز وسیع‌تر کنند.

https://haddadadel.ir/news/109-22-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.