تاریخ انتشار: 17 بهمن 1389

مصری ها هوشیار باشند

دکتر حداد عادل’ مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مصری ها هوشیار باشند که ‘خشم مقدس توده ها’ به بیراهه کشیده نشود و دشمنی که از در بیرون می رود از پنجره بازنگردد.

دکتر حداد عادل در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، در خصوص قیام مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارک اظهار داشت: ما از قیام مردم مصر تعجب نکردیم، از سکوت آنها تعجب می کردیم؛ بنده و امثال بنده که مصر را در دوران جوانی می شناختیم همیشه از خود می پرسیدیم که آن مصر پرشور و پرشعور، آن مصر پیشگام و پیشتاز کجاست؟ همیشه از خود می پرسیدیم چه بر سر مردم مصر آمده که حرکتی در آنجا مشاهده نمی شود؟

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: وقتی اوضاع مصر را با ۴۰-۵۰ سال پیش مقایسه می کردیم دچار حیرت می شدیم. ما مصر را گم کردیم و الان ۱۲ روز است که مصر گم شده، پیدا شده؛ به عبارت دیگر مصر بیدار شده است.
دکتر حداد عادل در خصوص تلاش غربی ها برای انحراف انقلاب اسلامی مصر گفت: وقتی یک حرکتی شروع می شود هرکس بدنبال این است که بهره خودش را ببرد ولی در نهایت آن رهبران هستند که باید مراقب باشند این ‘خشم مقدس توده ها’ به بیراهه کشیده نشود و دشمنی که از در بیرون می رود از پنجره بازنگردد.
وی با اشاره به جلوه های اسلامی خیزش مردم مصر، گفت: سه سال پیش، زمانی که رییس مجلس بودم سفری به مصر داشتم ؛ در این سفر اوضاع اجتماعی مصر را نظر می کردم و آنچه امروز در عرصه انقلاب قاهره و مصر می بینم با ظواهر و جلوه های مذهبی مردم مصر سازگار است.

دکتر حداد عادل بیانات روز گذشته ولی امر مسلمین جهان در خطبه های نماز جمعه تهران را ‘بسیار متین، صحیح ، حساب شده ، دقیق ، بجا و پرشور’ توصیف کرد و اظهار داشت: به تعبیری می توان گفت ‘کسی که باید این حرف را بزند ، زد و کسی که باید بشنود، شنید.’
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: رهبری در خطبه عربی کاملا از موضع رهبر جهان اسلام و ولی امر مسلمین و با احساس مسوولیت و تعهد به امت اسلامی صحبت کردند و این خطبه در سراسر جهان اسلام هشداری بود به همه علمای دین ، روحانیان، ائمه جماعات و جمعه و همه کسانی که لباس روحانیت اسلامی را چه شیعه و چه سنی بر تن دارند که باید شجاعانه موضع بگیرند و نباید سکوت کنند.
وی بیانات رهبر معظم انقلاب را به ترازویی تشبیه کرد که مردم سخنان روحانیان اسلامی را بر اساس آن می سنجند و ارزیابی می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در نماز جمعه تهران، اوضاع کنونی مصر را جنگ اراده ها میان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در این جنگ، هر طرف که اراده قویتری داشته باشد پیروز خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی برای غلبه برتحولات کنونی مصر و به شکست کشیدن قیام مردم این کشور خاطرنشان کردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان مأیوس کنند اما مردم مصر باید با تکیه بر خداوند، لحظه ای در وعده الهی مبنی بر یاری آنان، تردید نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأکید کردند: مردم مصر باید مراقب نیرنگ ها و خدعه های دشمنان برای ایجاد تفرقه باشند، و با تکیه بر جوانان غیور خود و توکل بر خداوند – ثابت قدم و استوار به قیام خود ادامه دهند.
ایشان مردم مصر را به هوشیاری در قبال توصیه ها و سناریوهای سیاسی امریکا و غرب فراخواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها که تا چند روز پیش حامی مبارک بودند اکنون که از او مأیوس شده اند در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سرکار بیاورند.

رهبر انقلاب اسلامی نقش علمای دینی مصر بویژه علمای الازهر را در شرایط کنونی بسیار حساس خواندند و تأکید کردند: علمای دینی مصر باید نقش تاریخی خود را در قیام مردم ایفا کنند.
ایشان همچنین با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی افزودند: ارتش مصر، نقش تاریخی خود را در تحولات جاری ایفا کند و با مردم همراه شود.

https://haddadadel.ir/news/103-06-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.